آزمایش جدید تاکسی پرنده لیلیوم با موتور جت

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، لیلیوم میخواهد تا سال 2025 خدمات تاکسی هوایی ارائه دهد و از همین رو کار آزمایش نمونه های اولیه این تاکسی ها را شروع نموده است.

آزمایش جدید تاکسی پرنده لیلیوم با موتور جت

لیلیوم از سال 2016 سرمایه گذاری هایی را در این زمینه شروع نموده و از حمایت اقتصادی سازمان فضایی اروپا نیز برخوردار است. پیش از این شرکت یادشده آزمایشی را در ماه اکتبر انجام داده بود و تاکسی هوایی خود را با قابلیت پرواز عمودی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت به حرکت درآورده بود.

تاکسی جدید آزمایش شده هم به صورت عمودی به پرواز در می آید و با سرعت 60 کیلومتر در ساعت حرکت می نماید. سپس تا ارتفاع 91 متری اوج می گیرد و با چرخش های متعدد و تغییر راستا حرکت خاتمه در محل از قبل مشخص شده فرود می آید.

در جریان آزمایش جدید، این تاکسی برقی از قدرت مانور خوبی برخوردار بوده و نشان داد که می تواند در صورت شکل گیری مشکل پیش بینی شده برای تغییر راستا یا مانور مناسب اقدام کند.

لیلیوم وعده داده که مدل نهایی این تاکسی هوایی برقی بتواند با سرعت 300 کیلومتر در ساعت حرکت کند. این شرکت برای عرضه تجاری این تاکسی در دو یا سه نقطه از دنیا تا سال 2025 برنامه ریزی نموده است.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4352

به "آزمایش جدید تاکسی پرنده لیلیوم با موتور جت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش جدید تاکسی پرنده لیلیوم با موتور جت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید