آلبوم حسام الدین سراج منتشر شد

به گزارش جعبه مهر، همزمان با فرا رسیدن بهار طبیعت حسام الدین سراج قطعه باغ سرنوشت را برای گسترش صبر و بخشش و رضایت در جامعه منتشر کرد.

آلبوم حسام الدین سراج منتشر شد

فارس/ باغ سرنوشت نام قطعه ای است که در همایش ملی صبر و با حضور مقامات عالی رتبه ی کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی رونمایی شد. حسام الدین سراج خواننده ی قطعه ی باغ سرنوشت است. این قطعه برای گسترش صبر، بخشش و رضایت و به سفارش ستاد ملی صبر تهیه شده است. سراج درباره ی چگونگی اجرای قطعه ی باغ سرنوشت می گوید: این قطعه برای گسترش مهربانی و صبر در جامعه تهیه شده و هدفش یاری به کسانی است که با اشتباه هایشان دچار بُحران شده اند. کسانی که می توانند توسط شاکیانشان بخشیده شوند و در آستانه سال نو و بهار به جمع خانواده هایشان بازگردند. او ادامه می دهد: این قطعه به سفارش ستاد ملی صبر اجرا شده و این ترانه بخشی از حرکت عظیمی است که برای گسترش صبر و مهربانی در جامعه کوشش می نماید. ترانه ی قطعه ی باغ سرنوشت را عبدالجبار کاکایی سروده و مضامینی نوع محبت آمیز دارد. ملودی این قطعه را هم خودم کار نموده ام و تنظیمش را آقای داوود ورزیده انجام داده است.

این خواننده ی موسیقی ایرانی با اشاره به لزومِ گسترش صبر و بخشش در جامعه می گوید: یاری به افرادی که ناخواسته و با اشتباه در بحرانی قرار گرفته اند در سطح جامعه لازم است؛ صدها فرشته بوسه بر آن دست می زنند / کز کار خلق یک گره بسته وآ کند دوستانی که در ستاد ملى صبر زحمت می کشند و فعالیت می نمایند کوشششان برای یاری به ترویج فرهنک صلح و بخشش و بردباری در جامعه و نیز حل مشکل کسانی است که ناخواسته گرفتار بُحران ها شده اند. به قول حافظ: چو غنچه گر چه فروبستگی است کار دنیا / تو همچو باد بهاری گره گُشا میباش. سراج درباره ی معضلات امروز جامعه و مقایسه ی جامعه ی امروز با گذشته، می گوید: جامعه ی قدیم ما خلوت تر و متکی به اعتقادات و قائل به برکت و رحمت بود و در کل فضای بسیار بهتری داشت. البته جامعه ی امروز ما هم اوضاع خوبی دارد اما گاهی خصلت هایی در آدمیان نمود پیدا می نماید که علتش شاید رفتن به سمت مدرنیستم است. حرص اقتصادی در جامعه حاکم شده و افراد سعی می نمایند در مسائل مادی از هم سبقت بگیرند؛ در حالی که قدیم مردم در مسائل معنوی از هم سبقت می گرفتند. او ادامه می دهد: افرادی که علاقه مند به فرهنگ رحمت و برکت هستند کوشش می نمایند که جامعه را به سمت سلامت، خیر و برکت ببرند و همدلی ها را زیاد نمایند. این کوشش خیرخواهانه است. جامعه ما احتیاج دارد که به این سمت برود؛ یاری به زیردستان و کسانی که مسائل اقتصادی دارند لازم است.

امید محبی دبیر ستاد ملی صبر معتقد است، موسیقی اصیل و سنتی می تواند در خدمت ترویج خصلت های اصیل فرهنگی باشد. محبی می گوید: قطعا کوشش براى تعالى و اشاعه رفتارهاى لطیف انسانی همچون صلح، بخشش و صبر؛ احتیاجمند ابزاری است که بتواند این ظرافت ها را به بهترین شکل بیان کند. بی شک هنرِ موسیقی یکی از موثرترین شیوه ها برای بیانِ این مفاهیمِ عظیم است و قطعه ی باغ سرنوشت هم برای ترویج صلح، بخشش و صبر در جامعه ساخته شده است.دبیر ستاد ملى صبر از هموطنان دعوت کرد تا همراه با فرارسیدن فصل بخشایش و رویش دوباره طبیعت، با پیوستن به پویش عظیم اجتماعى #من-میبخشم ببخشند تا شاهد رویش شادى و امید بیشتر در جامعه باشیم.

مجله اینترنتی خبرنگاران

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: setare.com
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8056

به "آلبوم حسام الدین سراج منتشر شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "آلبوم حسام الدین سراج منتشر شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلبوم حسام الدین سراج منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید