التهاب در بازار داروهای کرونا ، هلال احمر تامیفلو وارد می نماید

به گزارش جعبه مهر، رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از واردات داروهای مرتبط با اپیدمی کرونا بر اساس احتیاجهای اعلام شده و موجود در بازار توسط این سازمان اطلاع داد و اذعان داشت واردات داروی تامیفلو می تواند افزایش احتیاجِ ایجاد شده به این دارو را در بازار کنترل کند و زمینه کاهش نگرانی مردم را فراهم آورد.

التهاب در بازار داروهای کرونا ، هلال احمر تامیفلو وارد می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حسن صفاریه رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر تاکید نمود: گرچه داروی تامیفلو هم اکنون از پروتکل درمانی وزارت بهداشت خارج شده اما درخواست های مردمی برای دریافت آن همچنان زیاد است.

وی اضافه نمود: هم اکنون شاهد التهاب و صف های طولانی برای دریافت این دارو در داروخانه های مختلف کشور هستیم و به رغم اینکه کارشناسان وزارت بهداشت تاثیر این دارو را در درمان اپیدمی کرونا به صورت علمی تایید نمی نمایند، اما به جهت حساسیت ایجاد شده در افکار عمومی، عده ای درحال سودجویی در این زمینه هستند.

صفاریه ادامه داد: از این رو سازمان تدارکات پزشکی با هماهنگی وزارت بهداشت و دریافت مجوزهای ذیربط اقدام به واردات و تامین این دارو نموده که در طول سال نیز مصارف متعدد درمانی از جمله آنفولانزا را دارد.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی اضافه نمود: این دارو در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد و در مراکز درمانی و شبکه داروخانه ای کشور توزیع خواهد شد.

وی بر نقش مهم داروخانه های جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از بازوهای نظام دارویی کشور اشاره نموده و اضافه نمود: شبکه داروخانه های کشور اعم از بخش خصوصی و دولتی همیشه در کنار یکدیگر جوابگوی احتیاج بیماران بوده و در اپیدمی پیش آمده نیز با تمام توان کوشش کردند تا احتیاج بیماران را تامین نمایند.

در همین پیوند، سخنگوی سازمان غذا و دارو اسامی داروخانه های توزیع نماینده نسخه های بیماران مبتلا به کرونا را در تهران بیان کرد.

کیانوش جهانپور گفت: داروخانه شهید کاظمی، داروخانه های هلال احمر جشنواره و سوم خرداد، هلال احمر طالقانی، داروخانه بیماریهای خاص در خیابان استاد نجات اللهی، داروخانه دکتر علی هوشمند میدان ولیعصر، داروخانه بیست و نه فروردین و داروخانه هلال احمر شهر ری هشت داروخانه ای هستند که در تهران داروهای تجویز شده برای بیماران مبتلا به کرونا را توزیع می نمایند.

وی همچنین بیان کرد: تا به امروز 14 هزار و 991 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، 853 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت نموده و چهار هزار و 996 نفر نیز بهبود یافته اند.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5252

به "التهاب در بازار داروهای کرونا ، هلال احمر تامیفلو وارد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "التهاب در بازار داروهای کرونا ، هلال احمر تامیفلو وارد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید