با کسب 5 برد و یک مساوی، 10 گل زده و 1 گل خورده؛ انگلیس برای اولین بار به فینال یورو رسید

به گزارش جعبه مهر، خبرگزاری خبرنگاران- ملاقات انگلستان و دانمارک در مرحله نیمه نهایی یورو 2020 با رجحان 2-1 انگلیس به انتها رسید تا سه شیرها رقیب ایتالیا در فینال شوند.

با کسب 5 برد و یک مساوی، 10 گل زده و 1 گل خورده؛ انگلیس برای اولین بار به فینال یورو رسید

به گزارش خبرنگاران، درحالیکه نام آلمان در 14 و ایتالیا در 10 فینال مهم (یورو/جام جهانی) دیده می گردد، انگلیسی ها برای دومین بار فینالی مهم را تجربه خواهند کرد. انگلیس برای اولین بار به فینال یورو رسید. انگلستان در تاریخ رقابت های عظیم ملی (یورو/جام جهانی) برای دومین بار به فینال رسید. (قهرمانی در جام جهانی 1966)

آنها پس از 55 سال دوباره یک فینال مهم ملی را تجربه می نمایند. 55 سال انتظار برای رسیدن به فینالی دوباره در یورو/جام جهانی، طولانی ترین زمان انتظار برای یک تیم اروپایی محسوب می گردد. انگلیس سیزدهمین تیم متفاوتی است که فینال یورو را تجربه می نماید. فرایند کلین شیت های پیاپی سه شیرها در عدد 7 بازی متوقف شد. (برترین رکورد تاریخ انگلیس با 691 دقیقه بدون گل خورده)

پیکفورد پیروز به ثبت رکورد 721 دقیقه بدون گل خورده در ترکیب انگلیس شد که برترین رکورد تاریخ سه شیرها محسوب می گردد. گوردن بنکس در سال 1966 پیروز به سپری کردن 720 دقیقه بدون گل خورده در ترکیب انگلستان شده بود. گل میکل دامسگارد، اولین گل یورو 2020 از روی ضربه آزاد مستقیم بود. یورو 2020 به رکورد عجیب 11 گل به خودی رسید؛ رکوردی بی سابقه در تاریخ تورنمنت های عظیم.

هری کین به رکورد گری لینکر رسید. هر دو مهاجم با 10 گل، برترین گلزنان تاریخ انگلستان در یورو/جام جهانی هستند. کاسپر اشمایکل پیروز به ثبت 9 سیو پیروز مقابل انگلیس شد که بیشترین تعداد سیو به وسیله یک دروازه بان دانمارکی در جریان دیداری از رقابت های یورو است.

گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس که تیمش با کسب 5 برد و یک مساوی (10 گل زده، 1 گل خورده) راهی فینال شد، به ITV گفت:

خیلی به این بازیکنان افتخار می کنم. این یک موقعیت استثنایی بود که ما بخشی از آن بودیم. در طول کل شب طرفداران باورنکردنی بودند. می دانستیم که کار ساده ای نخواهیم داشت. بازی شب گذشته در رم بسیار سرراست بود. ما به بازیکنانمان گفته بودیم که باید کمی مقاومت نشان دهیم، و آنها شاید مجبور به جبران بعضی عقب افتادگی ها شوند و این کار را کردیم.

احساس می کردم که به اینجا برسیم اما می دانستم که نبرد متفاوتی خواهیم داشت. دانمارک تیم بسیار دست کم گرفته شده ای است و مسائل زیادی برای ما ایجاد کردند. وقتی به میزان ما برای عبور از نیمه نهایی صبر نموده اید، بازیکنان - با توجه به تجربه های محدود بعضی از آنها در زمینه بازی های ملی - کار خارق العاده ای انجام دادند.

مهم ترین مسئله این است که برای یک ملت و طرفداران فوتبال، شب فوق العاده ای رقم زدیم و این ماجراجویی 4 روز دیگر ادامه خواهد داشت. در شبی مثل این، در مسکو رنج کشیدیم و بالاخره پیروز شدیم.

آیا جشن خواهیم گرفت؟ جشن مختصری گرفتیم، و من هم درون زمین بخشی از آن بودم. باید از این حقیقت که به فینال رسیده ایم لذت ببریم اما هنوز یک مانع عظیم در پیش داریم. ایتالیا تیم بسیار خوبی است. طی چند سال گذشته به این موضوع پی برده ام. آنها در فرم فوق العاده ای هستند و جنگجویانی در خط دفاعی دارند که همه چیز را پشت سر گذاشته اند. انتظار بازی عظیمی را داریم.

ما سه بازی به یاد ماندنی داشتیم. گفته بودیم که می خواهیم برای ملت خود خاطره بسازیم. جوان تر ها تصور می نمایند که همواره همینطور است، اما من مجبور شدم به ساکا و بلینگهام بگویم که واقعاً اوضاع همواره اینطور نیست. فینال ها برای برنده شدن هستند. ما دوباره دور هم جمع می شویم تا به درستی آماده فینال شویم. امشب احتیاج به ریکاوری داریم، چون این بازی فشار جسمانی و روانی زیادی داشت. ایتالیا هم چنین شرایطی را پشت سر گذاشت - هرچند آنها یک روز فرصت استراحت بیشتری دارند.

صحنه پنالتی

راستش را بخواهید من صحنه را بازبینی نکردم. فکر می کنم رحیم در تمام شب خاری در چشم آنها بود.

ضربه پنالتی هری کین

نمی توان بازیکن دیگری را به او ترجیح داد، اما او مقابل دروازه بان فوق العاده ای قرار داشت. خوشبختانه آن یک لغزش جزئی بود.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10523

به "با کسب 5 برد و یک مساوی، 10 گل زده و 1 گل خورده؛ انگلیس برای اولین بار به فینال یورو رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کسب 5 برد و یک مساوی، 10 گل زده و 1 گل خورده؛ انگلیس برای اولین بار به فینال یورو رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید