ترامپ به طرز خاصی از واقعیت ها فاصله گرفته است

به گزارش جعبه مهر، اقدام ایران در افزایش ذخایر اورانیوم با واکنش مقام های مختلف کشورها شده و رسانه های خبری جهان نیز به آنالیز و تحلیل این رویداد مهم پرداخته اند.

ترامپ به طرز خاصی از واقعیت ها فاصله گرفته است

به گزارش خبرنگاران، روز دوشنبه محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در میان خبرنگاران از افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده اطلاع داد و ضمن این خبر موسوی سخنگوی دستگاه سیاست خارجی به اروپا هشدار داد که 16 تیر گام دوم را برمی داریم.

ار روز دوشنبه تا کنون سران ایران و آمریکا در توئیتر برای هم خط نشان کشیده اند. کاخ سفید در بیانیه ای بیان کرد: حکومت ایران امروز ذخائر اورانیوم خودش را افزایش داد. دادن اجازه غنی سازی به ایران در هر سطحی ذیل توافق هسته ای اشتباه بود.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این ادعا در توئیت خود تنها به یک کلمه تمسخر آمیز بسنده کرد و نوشت: جدی؟

اما واکنش ها به اینجا ختم نشد و حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در اظهاراتی به مقام های آمریکا متذکر شد: اگر آمریکا از کلمه آتش خیلی می ترسد پس نباید شعله را روشن کند و خاموش کردن این آتش تنها بازگشت به تعهدات و مصوبات سازمان ملل است. روحانی اضافه نمود: آمریکایی ها آتش بازی در منطقه را یکسال است که شروع نموده اند و در حالی که به دنبال آتش افروزی هستند، می گویند بازی با آتش خطرناک است!

در ادامه نیز اظهارات رئیس جمهور کشورمان با واکنش توئیتری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روبرو شد. وی در توئیتی نوشت: ایران تهدید تازه ای نموده است. روحانی می گوید اگر توافق هسته ای تازه ای نباشد، آن ها اورانیوم را تا هر میزانی که بخواهیم غنی می نمایند. ایران، مراقب تهدیداتت باش! ممکن است برگردند و تو را طوری بگزند که تا الان کسی اینطور گزیده نشده است.

در همین حال وزیران خارجه کشورهای فرانسه، بریتانیا و آلمان و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره افزایش ذخایر اورانیوم 3.67 درصدی ایران بیانیه ای مشترک صادر کردند و نسبت به این اقدام ابراز نگرانی کردند.

اما فارغ از واکنش های مقام های مختلف ریچارد سوکولوسکی کارشناس ارشد برنامه اوراسیا و روسیه اندیشکده کارنگی و آرون دیوید میلر تحلیلگر اندیشکده ویلسون آمریکا طی تحلیلی به آنالیز راهبرد آمریکا در قبال ایران پرداخته اند. این دو تحلیل گر با توجه به دیدگاه های عجیب و غریب ترامپ درباره بحران کنونی در روابط ایران و آمریکا معتقدند که او به طرز خاصی از واقعیت ها فاصله گرفته است.

در ادامه این تحلیل آمده است: در حال حاضر، البته، خطر واقعی این است که ایران و آمریکا وارد بازی شوند که هیچیک نمی خواهد دیگری برنده گردد و هیچ طرفی به دنبال کنترل اوضاع نیست. کمربندها را محکم ببندید: جاده پیش رو می تواند دست اندازهای زیادی داشته باشد.

این تنها بخشی از واکنش های جهانی و تحلیل ها نسبت به اقدام ایران بود. بسیاری از شبکه های خبری و همچنین تحلیل گران قصد ایران برای افزایش ذخایر اورانیوم را مورد تجزیه تحلیل قرار دادند که برای خواندن جزئیات کامل (اینجا) کلیک کنید.

310311

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2153

به "ترامپ به طرز خاصی از واقعیت ها فاصله گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ به طرز خاصی از واقعیت ها فاصله گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید