جای خانم رئیس جمهور موقتهم پر شد

به گزارش جعبه مهر، فارس نوشت: یکی از هم حزبی های رئیس جمهور بولیوی که این هفته در پی بالا دریافت اعتراضات مجبور به استعفا شده بود، به عنوان رئیس مجلس سنای این کشور انتخاب شد.

جای خانم رئیس جمهور موقتهم پر شد

قانون گذاران بولیویایی در رأی گیری پنجشنبه شب در مجلس سنا، رئیس و دو معاون این نهاد را معین کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در نتیجه این رأی گیری، مونیکا اوا کوپا مورگا از اعضای حزب جنبش سوسیالیم بولیوی به رهبری اوو مورالس رئیس جمهور مستعفی بولیوی، به ریاست مجلس سنای این کشور منتسب شد.

مورالس که از سوی کمیسیون انتخابات بولیوی برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر اعلام شده بود، پس از اعتراضات خشونت آمیز مخالفان و اتهامات آنها علیه وی روز یکشنبه از سمتش کناره گیری کرد.

ژیناین آنز که روز سه شنبه خودش را رئیس جمهور موقت بولیوی گفت مدعی شده مورالس صلاحیت شرکت در انتخابات برای چهارمین دوره را که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، ندارد. با این حال بیان داشت، حزب مورالس که اکثریت کرسی ها در کنگره بولیوی را در اختیار دارد می تواند برای انتخابات نامزد معرفی کند.

دولت های کوبا و ونزوئلا فشارها برای کناره گیری مورالس از قدرت را کودتا علیه وی خوانده و خواهان حمایت جامعه بین المللی از رئیس جمهور منتخب بولیوی شده اند.

310311

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3977

به "جای خانم رئیس جمهور موقتهم پر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای خانم رئیس جمهور موقتهم پر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید