خانواده زندانیان به نوعی تحمل کیفر می کنند

به گزارش جعبه مهر، مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز، خطاب به خانواده مددجویان گفت: شما به نوعی تحمل کیفر می کنید و در مضیقه هستید.

خانواده زندانیان به نوعی تحمل کیفر می کنند

به گزارش خبرنگاران، جبار باقری در مراسم بزرگداشت روز نسیم مهر (روز ملی حمایت از خانواده زندانیان) که عصر چهارشنبه (8 خرداد) با حضور 250 نفر از خانواده مددجویان برگزار گشت، گفت: امروز در مجموعه خودتان هستید؛ مجموعه ای که وظیفه قانونی اش رسیدگی و توجه به خانواده مددجویان است.

وی خطاب به خانواده زندانیان گفت: شما به نوعی تحمل کیفر می کنید و در مضیقه هستید. برای اینکه بفهمیم چه خدماتی به شما ارائه می دهیم، از شما شروع کردیم و مطالعاتی را انجام دادیم.

باقری با اشاره به ارائه کلاس های آموزشی برای خانواده های زندانیان گفت: اساتید دانشگاه در این کلاس ها، ساعت ها تدریس کردند و برای فرزندان شما جداگانه کلاس تخصصی پیش بینی کردیم و مورد توجه مادران قرار گرفت.

وی اضافه نمود: شما یعنی خانواده مددجویان پاسخ داده اید کسانی که مرتکب جرم می شوند، به دلیلِ ندانستن دست به ارتکاب جرم می زنند. 83 درصد از کسانی که در این کلاس ها شرکت و فرم پر کردند، میزان تحصیلاتشان دیپلم و زیر دیپلم است و از هر 100 نفر، 17 نفر تحصیلات عالیه دارند و بقیه زیر دیپلم یا دیپلم است. این نشان می دهد که ما نیاز به آموزش داریم.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: نگاه جامعه به خانواده زندانی نگاه درستی نیست در حالی که میزان پایبندی خانواده مددجویان به زندگی، با وجود همه مسائلی که دارند، بسیار زیاد است و از هر 100 نفر، 75 نفر پایبندی خودشان به زندگی را نشان دادند که چشم انتظارند تا نان آورشان برشود.

باقری درباره وضعیت آماری خانواده زندانیان نیز اظهار کرد: حدود 23 درصد خانواده ها خودشان فعالیت دارند و امرار معاش می کنند و 75 درصد وابسته به کمک نهادهای عمومی و مردمی و … هستند. اگر ما آموزش داشته باشیم، می توانیم 23 درصد را به 30 یا 40 درصد برسانیم که در این زمینه قدم هایی برداشته ایم. ما با پرداخت تمام هزینه آموزشی، آمادگی داریم در رشته ای که توان دارید آموزش ببینید و خودکفا باشید.

وی با اشاره به اینکه از 100 درصدِ کسانی که فرم پر کردند، 70 درصد سالم و 30 درصد دچار مسائل روحی هستند، ادامه داد: کسانی که مریضی صعب العلاج دارند و توان مالی ندارند، به انجمن حمایت زندانیان مراجعه کنند و ما آنها را تحت پوشش قرار می دهیم.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز اضافه نمود: نگاه ما به شما عیناً نگاه من به خانواده ام هست و شما خانواده من هستید و با ما همراه باشید و کمک کنید تا امر آموزش خانواده ها نهادینه شود.

وی در سرانجام گفت: در سرانجام سال 1397 علاوه بر دریافتی های بسیار مختصر که در قالب حقوق مستمر و عیدی به خانواده مددجویان داده شد، برای تعداد 800 خانوار زندانی، 400 میلیون تومان و برای هر خانواده 500 هزار تومان عیدی پرداخت شد.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1863

به "خانواده زندانیان به نوعی تحمل کیفر می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده زندانیان به نوعی تحمل کیفر می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید