خبرنگاران سازمان های محلی نقش مهمی در مدیریت حوادث و سوانح دارند

به گزارش جعبه مهر، تهران - خبرنگاران - استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی با بیان اینکه سازمان های محلی نقش مهمی در مدیریت سوانح دارند، گفت: باید اطلاعات مربوط به ریسک حوادث و سوانح در دسترس این سازمان ها باشد تا آنها بتوانند از چنین اطلاعاتی استفاده نمایند.

خبرنگاران سازمان های محلی نقش مهمی در مدیریت حوادث و سوانح دارند

مهدی زارع روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار بحران خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چالش های اساسی مدیریت کاهش ریسک سوانح و مدیریت بحران در ایران کدامند، گفت: اکنون کشور ما در مدیریت سوانح با مشکل روبرو است و مهمترین چالش، بهره گیری از نیروی انسانی در سطوح مدیریتی است.

وی ادامه داد: نیروهای با کیفیت بالا به سختی در سطوح بالای مدیریت اجرایی، در مدیریت بحران به کار گرفته می شوند. البته کوشش های جاری در مدیریت بحران در سازمان های مختلف از دستگاه های رسمی دولتی و شهرداری ها تا سازمان های مردم نهاد تا واحدهای بهداشتی و درمانی و آب و فاضلاب انجام می گردد.

استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه در همه این سازمان ها هدف اصلی حفظ زندگی انسان ها، به ویژه گروه های آسیب پذیر باید باشد، اضافه نمود: سازمان های محلی نقش مهمی در مدیریت سوانح دارند و اطلاعات مربوط به ریسک باید در دسترس این سازمان ها باشد و آنها بتوانند از چنین اطلاعاتی استفاده نمایند.

زارع شرح داد: بحران کرونا امنیت انسان را تهدید می نماید و زندگی انسان و معیشت و رفاه او را تحت تاثیر قرار می دهد. در این روزها بعضا سازمان های دولتی و کارکنان مدیریت حوادث با یک انتخاب بین نجات مردم از سوانح طبیعی و جلوگیری از گسترش همه گیری کرونا روبرو هستند.

وی توضیح داد: در برابر سوانح خیلی عظیم دولت ها باید الزامات فاصله اجتماعی را با تهدیدهای مستقیم زندگی انسان در مقیاس وسیع مقایسه و تصمیم درست بگیرند.

استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: گروه های آسیب پذیر، مانند افراد مسن و بیماران بستری در منازل و بیمارستان ها احتیاج به توجه ویژه به وسیله یک رویکرد متناسب در مدیریت سوانح دارند. این گروه ها اثرهای منفی سوانح را به طور نامتناسب و بسیار بیشتر تجربه می نمایند.

وی اضافه نمود: مهاجران غیررسمی در محله های فقیرنشین شهری بسیار متراکم نیز آسیب پذیرتر هستند زیرا این افراد در خانه های شلوغ و فقیرنشین زندگی می نمایند و به خدمات کمتری دسترسی دارند.

طبق هشدار کمیته اضطراری فجایع طبیعی دی ای سی - DEC - در سال های اخیر بیشترین نگرانی های سازمان های امدادرسان دنیا در خصوص وقوع زلزله در شهرهای عظیم دنیا از جمله تهران در ایران، استانبول در ترکیه و کاتماندو در نپال است.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9628

به "خبرنگاران سازمان های محلی نقش مهمی در مدیریت حوادث و سوانح دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان های محلی نقش مهمی در مدیریت حوادث و سوانح دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید