خبرنگاران ستاد مدیریت بحران ملایر در آماده باش کامل است

به گزارش جعبه مهر، همدان- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر گفت: برای کنترل سیلاب و جلوگیری از هرگونه آسیب و خسارت احتمالی، تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه های امدادی این شهرستان در حالت آماده باش کامل هستند.

خبرنگاران ستاد مدیریت بحران ملایر در آماده باش کامل است

حسین فارسی روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگاران گفت: از روز گذشته تا به امروز بارندگی باران در این شهرستان شدت گرفته و تا فردا چهارشنبه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در هر بخش این شهرستان 2 یا سه اکیپ مستقر شده و تمامی موارد را کنترل می نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر بیان نمود: تا به امروز گزارشی مبنی بر بروز خسارت ناشی از بارندگی در این شهرستان و همچنین گزارشی مبنی بر آبگرفتگی یا تخریب منازل اعلام نشده است.

فارسی ادامه داد: از صبح امروز تا خاتمه ساعت اداری همراه با فرماندار ویژه ملایر از بخش های مرکزی، جوکار و سامن و از نقاط حادثه خیزی که در سیل فروردین سال جاری خسارت دیدند، بازدید شد.

وی گفت: امروز از نقاطی همچون پل روستاهای گنبد، هزارجریب، دهنو، حسین آبادشاملو و زیرآبیه و منطقه پشت ناسیونال ملایر که در سیلاب سال جاری آسیب جدی دیدند، بازدید شد و هیچ مشکل خاصی با وجود بارندگی ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر گفت: با تجربه ای که از سیل فروردین سال جاری داریم و تهمیداتی که در ستاد مدیریت بحران اندیشیده شده است، خسارت های ناشی از سیلابی دیگر را تجربه نخواهیم کرد.

فارسی گفت: نگرانی از پر شدن سد کلان نداریم و با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده، سه میلیون مترمکعب از ظرفیت این سد برای کنترل سیلاب احتمالی خالی شده است.

وی با بیان اینکه بر اثر شدت بارش ها ظرفیت سد کلان نزدیک به پر شدن است ادامه داد: به همین منظور دریچه های تحتانی و بالایی سد کلان باز شده و در راستا رودخانه پایین دست سد، آب در جریان است و مسئله ای وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر گفت: همچنین به منظور جلوگیری از خسارت سیلاب و آسیب های احتمالی، در هر بخش این شهرستان و مراکز دهستان ها و نقاط حادثه خیز ماشین آلات سنگین همچون لودر، بیل مکانیکی زنجیری و گریدر مستقر شده است.

فارسی یادآور شد: شب گذشته و امشب /سه شنبه/ اکیپ هایی نیز در فرمانداری ملایر مستقر شده و تمامی موارد مربوط به بارندگی و بحران احتمالی را رصد می کنیم.

طبق پیش بینی اداره هواشناسی ملایر، در بارندگی هایی که از روز گذشته/دوشنبه/ در سطح این شهرستان شروع شده و تا فردا /چهارشنبه/ وجود دارد، میزان بارندگی بین 70 تا 100 میلی متر تخمین زده شده است.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4856

به "خبرنگاران ستاد مدیریت بحران ملایر در آماده باش کامل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ستاد مدیریت بحران ملایر در آماده باش کامل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید