خبرنگاران عامری: آپارتاید علمی مانع تحقق صلح عادلانه است

به گزارش جعبه مهر، تهران-خبرنگاران- دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: علم دستاوردی همگانی و متعلق به همه اقوام و ملت هاست و همگان حق بهره مندی از آن را به صورت عادلانه دارند.

خبرنگاران عامری: آپارتاید علمی مانع تحقق صلح عادلانه است

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران از روابط عمومی مجمع جهانی صلح اسلامی، داود عامری در افتتاحیه دومین کنفرانس وبیناری آپارتاید علمی، صلح، عدالت، امنیت و سلامت جهانی، صلح و عدالت را یکی از آرمان های بزرگ بشری دانست که ساختارها و قوانین وضع شده بشر در جهت تحقق آن با موفقیت همراه نبوده است.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی، نبود تعاریف دقیق و مورد اتفاق کارشناسان و نخبگان جهان در حوزه صلح و عدالت، بی توجهی به نقش عدالت در ساخت صلح و پایداری آن، بی توجهی به مسئولیت ها و نقش نخبگان و سازمان های مردم نهاد در نهادینه کردن

صلح و عدالت درجهان، نبود نگاه همه جانبه به صلح و عدالت و ضعف در تحلیل و آسیب شناسی اقدامات را علل شکست تلاش ها در حوزه ایجاد صلح عادلانه ارزیابی کرد.

عامری، عدالت علمی را یکی از مفاهیم مهمی اعلام کرد که در نگاه همه جانبه به صلح و عدالت مغفول مانده و اضافه نمود: عدالت علمی در توسعه جوامع و بهره مندی آنها از فرصت ها در جهان بسیار مهم و اساسی است.

وی با بیان اینکه علم دستاوردی همگانی و متعلق به همه اقوام و ملت هاست و همگان حق بهره مندی از آن را به صورت عادلانه دارند، تبعیض علمی(آپارتاید علمی) سرمایه گذاران، شرکت های چندملیتی و برخی از قدرت ها و دولت ها را غیرقابل قبول اعلام کرد.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی، تحریم های علمی و فناوری اعمال شده در حوزه های انرژی هسته ای و دارویی علیه برخی کشورها و به ویژه خودداری برخی دانشگاهها و مراکز علمی از تبادل اطلاعات به خصوص در جریان شیوع بیماری کرونا را از نمونه های تبعیض علمی اعلام کرد.

دومین کنفرانس آپارتاید علمی، صلح، عدالت، امنیت و سلامت جهانی (به صورت مجازی) با حضور جمعی از رییسان دانشگاهی، علمی و مسئولان کشور آغاز به کار کرد.

در افتتاحیه این کنفرانس، داود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و معاون رییس جمهوری سخنرانی کردند.این کنفرانس با هدف تبیین ارتباط علم و فناوری با توسعۀ صلح، عدالت امنیت و سلامت جهانی و همچنین تبیین شرایط عدالت علمی در نظام جهانی برگزار گشت.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8183

به "خبرنگاران عامری: آپارتاید علمی مانع تحقق صلح عادلانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عامری: آپارتاید علمی مانع تحقق صلح عادلانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید