خبرنگاران نیمی از داوطلبان عضویت در شوراهای شهر خراسان رضوی کارمند و کسبه هستند

به گزارش جعبه مهر، مشهد- خبرنگاران- سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: کارمندان و کسبه به ترتیب 30 و 26 درصد از مجموع داوطلبان ثبت نام شده برای عضویت در شوراهای شهر این استان را تشکیل می دهند.

خبرنگاران نیمی از داوطلبان عضویت در شوراهای شهر خراسان رضوی کارمند و کسبه هستند

محمد علی نبی پور پنجشنبه شب در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: با گذشت دو روز از ثبت نام داوطلبان عضویت در ششمین دوره شوراهای شهر تا به امروز 115 نفر ثبت نام قطعی شده اند که 34 کارمند و 30 نفر از کسبه و افراد دارای مشاغل آزاد هستند.

وی ادامه داد: پس از این اقشار، فرهنگیان و افراد با سایر مشاغل هر کدام 12 درصد و بازنشستگان نیز 11 درصد ثبت نام شدگان را تشکیل می دهند.

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: علاوه بر این گروه های شغلی، در جمع ثبت نام شدگان چند استاد دانشگاه، افراد فاقد شغل، کشاورز، روحانی و وکیل نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: 52 درصد از مجموع 115 داوطلبی که تا به امروز در 33 فرمانداری استان ثبت نام شده اند در سنین 30 تا 40 سال قرار دارند، همچنین بانوان 9 درصد، ایثارگران 17 درصد و افراد دارای سابقه نمایندگی در شورای شهر نیز 13 درصد مجموع داوطلبان ثبت نام شده را تشکیل داده اند.

نبی پور ادامه داد: دیروز 52 نفر و امروز 63 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهری در این استان ثبت نام قطعی نموده اند.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز آدینه 28 خرداد ماه سال 1400 انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، 86 شهر و 2 هزار و 300 روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان 118 هزار و 851 کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب 33 شهرستان، در مجموع هشت هزار و 600 عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

460 نفر از این تعداد، عضو شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می دهند.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9692

به "خبرنگاران نیمی از داوطلبان عضویت در شوراهای شهر خراسان رضوی کارمند و کسبه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نیمی از داوطلبان عضویت در شوراهای شهر خراسان رضوی کارمند و کسبه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید