دبیر: کادر فنی تیم های ملی جوابگوی مسائل فنی است، کرونا ضربه بزرگی به کشتی کشور خواهد زد

به گزارش جعبه مهر، رئیس فدراسیون کشتی گفت: بسیار کار سختی بود که 400 تا 500 کشتی گیر، مربی و داور را بیاوریم و طوری مدیریت کنیم که موارد ایمنی و پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

دبیر: کادر فنی تیم های ملی جوابگوی مسائل فنی است، کرونا ضربه بزرگی به کشتی کشور خواهد زد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در مورد برگزاری لیگ برتر کشتی گفت: فدراسیون کشتی به دنبال این بود که تنور کشتی داغ گردد و دوباره کشتی گیران به روی تشک کشتی بازگردند. به همین منظور به دنبال دریافت مجوز از وزارت بهداشت بودیم که خوشبختانه با برگزاری لیگ با حفظ پروتکل های بهداشتی و موارد ایمنی موافقت شد.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: برای اتحادیه جهانی نیز خیلی مهم بود که کشتی گیران دوباره به روی تشک بازگردند و به اصطلاح تنور کشتی داغ گردد چراکه لالوویچ عضو کمیته بین المللی المپیک و از افراد نزدیک به توماس باخ، رئیس این کمیته است.

دبیر توضیح داد: به شخصه می دانستم که اتحادیه جهانی، رقابت های قهرمانی بزرگسالان جهان را برگزار می کند چرا که کشورهای شوروی سابق از جمله روسیه و کشورهای دیگر که در اتحادیه جهانی صاحب نفوذ نیز هستند، زمانی می توانند از دولت هایشان بودجه بگیرند که برگزاری مسابقات کشتی درمیان باشد.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه های کشتی، ضربه بزرگی به کشتی کشور خواهد زد گفت: این موضوع از 3 سال دیگر خودش را نشان خواهد داد، زمانی که بچه های 9 و 10 ساله نتوانند در باشگاه کشتی ثبت نام کنند و به سراغ کشتی نیایند، آینده کشتی از نظر نیروی انسانی تأمین نخواهد شد.

قهرمان المپیک سیدنی در مورد برگزاری لیگ توضیح داد: به واقع فدراسیون، کار سخت و مسئله ای را انجام داد، چرا که هیچ موقع میزبان رقابت های لیگ و متحمل هزینه های آن نبود و فقط یک ناظر برای نظرات این مسابقات اعزام می کرد، اما با توجه به شرایط موجود و خواست فدراسیون برای برگزاری مسابقات، از نظر میزبانی، محل اسکان، تأمین غذای روزانه و همچنین انجام تست های کرونا به تیم ها یاری کردیم و برگزاری دور رفت این رقابت ها بیش از یک میلیارد تومان برای فدراسیون هزینه داشت.

دبیر با اشاره به اینکه سوت مسابقات، کشتی گیران را از نظر فنی و آمادگی 3 ماه جلو می اندازد، گفت: وقتی که کشتی گیر پس از چند ماه دوری از کشتی به روی تشک می آید گیج است و بعد از چند مسابقه به حالت طبیعی خود بر می گردد و این موضوع تنها در مسابقات اتفاق می افتد و حتی برگزاری اردو نیز این اثر را ندارد.

وی با اشاره به اینکه تجربیات برگزاری این مسابقات را به رئیس فدراسیون کشتی صربستان بعنوان برگزار کننده مسابقات جهانی و همچنین اتحادیه جهانی ارسال کرده ایم گفت: بسیار کار سختی بود که 400 تا 500 کشتی گیر، مربی و داور را بیاوریم و طوری مدیریت کنیم که موارد ایمنی و پروتکل های بهداشتی رعایت گردد. مدیریت این کار برای اتحادیه جهانی و کشور صربستان که میزبان کشورهای جهان برای برگزاری مسابقات در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان است بسیار سخت و سخت خواهد بود.

وی در مورد داوری های لیگ گفت: طبیعی بود که داوران پس از دوری از مسابقات تا حدودی از فرم اصلی خود خارج باشند اما در روزهای آخر به کار خود کاملا مسلط شدند.

دبیر ادامه داد: از داورانی که به یاری فدراسیون آمدند و در این مسابقات قضاوت کردند تشکر می کنم اما کار آن داورانی که دعوت ما را نپذیرفتند نیز به عنوان یک نکته منفی در ذهن ما می ماند.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد کمیسیون داوران و داوری کشور، افزود: با 136 داور نمی گردد کیفیت داوری را بالا برد، باید حتما این تعداد کم گردد و روی کیفیت بسیار کار کنیم. آقای مصلایی پور را که داور جوان و با اخلاق المپیکی ما است و به زبان انگلیسی نیز مسلط است را به عنوان رئیس کمیسیون داوران انتخاب کردیم و از همه داوران می خواهم که به ایشان یاری کنند تا داوری کشور رشد کند تا در آینده بتوانیم یک مدرس در اتحادیه جهانی داشته باشیم، در زمان مرحوم خالدی وقتی ایشان رشد کرد، داوری ما نیز رشد پیدا کرد.

وی در مورد برگزاری رقابت های جهانی کشتی گفت: در ایمیلی که اتحادیه جهانی زده اعلام کرده اند که مسابقات به صورت قطعی برگزار می گردد اما یک اما و اگر گذاشته اند که بلیت ها را طوری بگیرید که بتوانید پس دهید و شیوع ویروس کرونا نیز در کشورها بالا نرود. اما همه این ها دلیل نمی گردد که ما کار نکنیم و در جلسه ای که با سفیر صربستان داشتیم هماهنگی های لازم را انجام دادیم.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد ورود به مسائل فنی و تیم های ملی گفت: یک چیز را فراموش نکنیم که در دوره قبل رئیس فدراسیون هم سرمربی بوده و هم رئیس فدراسیون اما من فقط رئیس فدراسیون هستم و اگر قرار بود همه کارها را من انجام دهم که دیگر وجود سرمربی و روسای کمیته ها معنی نداشت. در جلسه با سرمربیان یک چیز را اعلام کردم و من خط مشی کلی را اعلام کرده ام که مراقب باشید خدای ناکرده حق کسی ضایع نگردد، چراکه به عدالت در کشتی اعتقاد دارم.

وی ادامه داد: تمام کارها را به مسئولان بخش های مختلف فدراسیون واگذار کرده ام و از آن ها توضیح می خواهم، در بحث فنی نیز کادر فنی و سرمربیان تیم های ملی باید پاسخگو باشند و در نهایت همه ما به جهت شفاف سازی موظفیم به اصحاب رسانه و مردم پاسخ دهیم و مسئولیت یعنی پاسخگو بودن.

دبیر گفت: من در مسائل، خیلی ریز نمی شوم در مورد تیم های ملی نیز اعلام می کنم که کشتی گیران بشنوند، کشتی گیر با فضای مجازی قهرمان نمی گردد، و من توجهی هم به اینگونه مسائل نمی کنم و کشتی گیران با توسل به فضای مجازی و دادن خط و خطوط به دنبال ورود به تیم ملی نباشند، بلکه باید با عملکردشان روی تشک صاحب پیراهن تیم ملی شوند، نه حاشیه سازی در فضای مجازی.

وی ادامه داد: کشتی گیری بیاید بگوید من در مسابقات جهانی قزاقستان، رقابت های جام تختی، مسابقات قهرمانی آسیا در هند و تورنمنت های بین المللی و رقابت های لیگ نتیجه گرفته ام و اردو دعوت نشده ام حق با اوست، اما چند نفری که اعتراض دارند عملکردشان مشخص است، اما بهانه شان این است که می گویند با اختلاف کم باخته ایم.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد چرخه انتخابی گفت: به شخصه به این چرخه معتقدم اما اجرای آن به 6 ماه زمان نیاز دارد ولی در حال حاضر که برای اولین بار در تاریخ اتحادیه جهانی 2 ماه قبل از برگزاری مسابقات اعلام به انجام شدن آن می کنند، باید تدبیر دیگری اندیشیده می شد، چرا که ما زمان نداشتیم و تا 15 آبان ماه باید اسامی تیم ملی به اتحادیه جهانی اعلام گردد و قطعا مسابقات انتخابی درون اردویی نیز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: البته در کشتی آزاد در سه وزن چندین کشتی گیر وجود داشتند و به دلیل کمبود جا و رعایت پروتکل های بهداشتی باید تعداد نفرات دعوت شده کمتر می شد و به خاطر همین انتخابی این اوزان زودتر برگزار می گردد اما در مورد سایر کشتی گیران کادر فنی صلاح دانست تا کشتی گیران را در یک مرحله اردو زیر نظر داشته باشد تا از نظر بدنی و فنی در شرایط بهتری بتوانند به رقابت انتخابی بپردازند.

دبیر با اعلام اینکه برای حضور در اردو دوباره تست کرونا داده گفت: ما برای رعایت پروتکل های بهداشتی و ایجاد فضای قرنطینه با مشکل اسکان روبرو بودیم زیرا ظرفیت خانه کشتی شهید ابراهیم هادی 90 تخت است و ما باید همزمان میزبان اردوهای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی باشیم و کار برایمان سخت است اما چاره ای جز رعایت کردن موارد بهداشتی و ایمنی نداریم چراکه سلامتی کشتی گیران اولویت اصلی ما است.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه اردوی زیاد به کشتی گیر ضربه می زند و باید کشتی گیر خود را بیرون از اردو آماده کند در پایان گفت: کشتی گیر باید در تشک حقش را بگیرد و بیاید بیرون و اگر کسی ببرد چه کسی می خواهد حقش را بخورد و قطعا نمی گردد با توسل به پیج های مجازی عضو تیم ملی شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7851

به "دبیر: کادر فنی تیم های ملی جوابگوی مسائل فنی است، کرونا ضربه بزرگی به کشتی کشور خواهد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر: کادر فنی تیم های ملی جوابگوی مسائل فنی است، کرونا ضربه بزرگی به کشتی کشور خواهد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید