دکوراسیون آشپزخانه بر اساس اصول فنگ شویی

به گزارش جعبه مهر، فنگ شویی به معنای قرار دادن هر وسیله در جای مناسب خود برای به جریان درآمدن انرژی مثبت است. فنگ شویی در لغت به معنای باد و آب است و در حقیقت به این موضوع اشاره دارد که با به کار بردن درست عناصر مادی و حرکت باد و آب انرژی در محیط زندگی به جریان در می آید و نتیجه اش زندگی خوب و پیروز است. بر اساس قوانین فنگ شویی انرژی های مثبت زمانی جریان پیدا میکنند که بین اشیاء و فضا تعادل برقرار شود.

دکوراسیون آشپزخانه بر اساس اصول فنگ شویی

پیروی از اصول و قوانین فنگ شویی در دکوراسیون داخلی امری ضروری ست. آشپزخانه بخشی از خانه است که افراد بیشتر وقت خود را برای آماده نمودن غذا در آن سپری میکنند, بنابراین نحوه دکوراسیون آن باید به نحوی باشد که مکانی سرشار از انرژی مثبت ایجاد نماید. فنگ شویی مانع از ایجاد افسردگی و خستگی در فضای آشپزخانه میشود و آن را به محیطی مناسب و سرشار از انرژی مثبت تبدیل مینماید.

اصول و قوانین فنگ شویی در دکوراسیون آشپزخانه شامل موارد زیر میباشند:

نظم و ترتیب

از ایجاد هر نوع ریخت و پاش و شلوغی در فضای آشپزخانه بپرهیزید. ایجاد نظم و ترتیب در فضا از اصول اولیه فنگ شویی محسوب میشود. بعد از انجام کار و فعالیتهای مربوط به آماده سازی غذا, زمانی را به مرتب نمودن و بازگرداندن آشپزخانه به فضای اولیه اختصاص دهید. ابزاری که استفاده نمودید را سر جای خود قرار دهید و به نظافت و مرتب نمودن آشپزخانه بپردازید.

نحوه قرار گیری وسایل

قانون فنگ شویی بر این اصل پایدار است که عنصر آب و آتش نباید در ارتباط مستقیم باهم قرار گیرند. طبق این اصل در دکوراسیون آشپزخانه, اجاق گاز را باید با فاصله از سینک ظرفشویی, ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی قرار داد. قرار دریافت دو عنصر آب و آتش در کنار همدیگر باعث بروز تنش میشود.

سیستم تهویه

وجود یک سیستم تهویه برای خارج نمودن بوی غذا در آشپزخانه امری ضروری ست. با استفاده از دستگاه تهویه, هوای آشپزخانه مطبوع میشود و بوی سرخ کردنی و پخت و پز از فضا خارج میشود.

نور کافی

نور کافی و روشنایی ایده آل نکته ای بسیار مهم در دکوراسیون هر نقطه از خانه محسوب میشود. این نکته نیز برای آشپزخانه ضروری و حائز اهمیت است. وجود نور کافی مانع از ایجاد خستگی شده و انرژی را در فضا به جریان می اندازد. اگر آشپزخانه شما فاقد نور طبیعی ست میتوانید با استفاده از نور مصنوعی نورپردازی را انجام داده و فضای آشپزخانه خود را روشن کنید.

رنگ

رنگ مهمترین فاکتور در دکوراسیون آشپزخانه محسوب میشود. در انتخاب رنگ سعی کنید از ترکیب رنگ های مناسب استفاده نمائید و تعادل را برقرار کنید. رنگ های تیره فضا را سنگین کرده و انرژی منفی را نگه میدارند. بهتر است از رنگ های روشن مانند سفید, آبی, سبز روشن و بژ برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید. بر اساس اصول فنگ شویی نباید از رنگ هایی که نشانه آتش هستند استفاده کرد از جمله قرمز, ارغوانی و صورتی. این رنگ ها تعادل و هماهنگی را بر هم زده و در فنگ شویی استفاده از آنها ممنوع است.

کابینت و قفسه

کابینت ها و قفسه های آشپزخانه باید دارای درب باشند و ظروف و وسایل مرتب در آن چیده شوند. آویزان نمودن ظروف از دیوار نوعی بی نظمی در فضا ایجاد میکند و مخالف اصول فنگ شویی ست.

گل و گیاه

قرار دادن گل و گیاه در فضای آشپزخانه باعث تصفیه هوا شده و به جریان انرژی مثبت کمک میکند. از گیاهان سبز رنگ با برگ های معمولی استفاده کنید زیرا برگ های سوزنی و گیاهان تیغ دار با اصل فنگ شویی مغایرت دارند و مانع تبادل انرژی مثبت میشوند.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ساختمانچی
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4094

به "دکوراسیون آشپزخانه بر اساس اصول فنگ شویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون آشپزخانه بر اساس اصول فنگ شویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید