رییس پیشین سازمان سیا: ترامپ به دنبال تسویه حساب است

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران : رییس پیشین سازمان سیا معتقد است رییس جمهور این کشور با انجام تغییرات در پنتاگون به دنبال تسویه حساب شخصی است.

رییس پیشین سازمان سیا: ترامپ به دنبال تسویه حساب است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، جان برنان رییس پیشین سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) جمعه شب گفت: دونالد ترامپ با انجام تغییرات در پنتاگون به دنبال تسویه حساب است.

برنان در مصاحبه اختصاصی با شبکه سی ان ان تصرح کرد: او (ترامپ) می خواهد مردم به وی وفادار باشند. بنابراین اخراج مارک اسپر از وزارت دفاع و جدایی مقامات کلیدی از پنتاگون توسط ترامپ را تسویه حساب می بینم.

رییس پیشین سیا که به عنوان صدای مخالف ترامپ شناخته شده است افزود: مشخص نیست که آیا رئیس جمهوری می خواهد ارتش را سیاسی کند یا اینکه به فکر انجام کاری است که بتواند امنیت ملی را قبل از روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهوری منتخب به خطر بیندازد.

برنان تاکید کرد: وی هنوز در 70 روز آینده قدرت ریاست جمهوری را در دست دارد. امیدوارم اطرافیان به وی توصیه کنند که خویشتندار باشد تا رفتار عجولانه و بی پروایی انجام ندهد که متأسفانه به آن معروف شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که ترامپ پس از ترک پست ریاست جمهوری اسرار ملی را افشا نکند.

سخنان رییس پیشین سیا در حالی مطرح می شود که با اخراج رییس پنتاگون توسط ترامپ نگرانی های وجود دارد که رییس جمهوری آمریکا در تلاش است تا با ورود افراد وفادار به پنتاگون در هفته های آخر ریاست جمهوری دست به اقدامات جنجالی بزند.

ترامپ رییس جمهوری آمریکا چند روز پیش با برکناری مارک اسپر، کریستوفر میلر رییس مرکز ملی مبارزه با تروریسم را به عنوان سرپرست پنتاگون مشخص کرد.

روابط اسپر و ترامپ تابستان گذشته با مخالفت وی با طرح رییس جمهوری آمریکا برای اعزام نیرو در واکنش به اعتراضات علیه نژادپرستی تیره شد.

دو هفته پیش نیز منابع نزدیک به رییس جمهوری آمریکا اعلام کرده بودند که ترامپ، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020، فهرست بلندبالایی از جمله مدیر اف بی آی رییس سیا و وزیر دفاع را برای اخراج آماده کرده است.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8211

به "رییس پیشین سازمان سیا: ترامپ به دنبال تسویه حساب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس پیشین سازمان سیا: ترامپ به دنبال تسویه حساب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید