زنان واشنگتن علیه ترامپ تظاهرات کردند

به گزارش جعبه مهر، زنان واشنگتن آمریکا امروز علیه رئیس جمهور کشورشان اعتراض کردند.

زنان واشنگتن علیه ترامپ تظاهرات کردند

به گزارش به نقل از واشنگتن پست، زنان ساکن واشنگتن آمریکا امروز (شنبه) علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، تظاهرات کردند. به نوشته این وبگاه خبری دلیل این اعتراض خشونت پلیس آمریکا و نژادپرستی نهادینه در بطن این کشور بوده است.

از سال 2016 و پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جنبش زنان آمریکا فعالیت خود را آغاز کرده است و هرسال در ماه ژانویه (دی) تظاهراتی برگزار می کند.

اما با مرگ روث بیدر گینسبورگ قاضی دیوان عالی آمریکا، و اقدام ترامپ برای معرفی امی برت به عنوان جانشین او، این جنبش دست به اعتراض زده و دومین تظاهرات خود در سال 2020 را برگزار کرد.

این خبر در حالی منتشر شده که هفته گذشته در اعتراضات شهر ، ایالت ویسکانسین آمریکا، 28 نفر بازداشت شدند.این تظاهرات در اعتراض به تبرئه افسر پلیسی انجام شد که نوجوانی سیاهپوست را با شلیک گلوله ای به قتل رسانده است.

همچنین یکی از مقامات ارشد پلیس سیاتل آمریکا، به تازگی اعلام کرده که تعداد بسیاری از افرادِ پلیس این شهر در سال جاری میلادی از این شهر رفته اند.

در چند ماه گذشته آمریکا و پس از آن جهان صحنه اعتراضات گسترده به نژادپرستی نهادینه شده وخشونت پلیس آمریکا بوده است. جرقه ابتدایی این تظاهرات نیز با قتل جورج فلوید سیاهپوستی از مینیاپولیس، به دست پلیس سفیدپوست و بی رحم آمریکایی زده شد.

انتخابات ریاست جمهوی آمریکا در ماه نوامبر (13 آبان) برگزار خواهد شد و دونالد ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه در مقابل جو بایدن رقیب دموکراتش، در آن شرکت خواهند کرد.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7802

به "زنان واشنگتن علیه ترامپ تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان واشنگتن علیه ترامپ تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید