سخنگوی ارتش ملی لیبی: اردوغان رئیس طرابلس است

به گزارش جعبه مهر، در حال حاضر اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) تروریست ها را از سوریه به لیبی منتقل می نماید و این بر خلاف گذشته است که آنها را از لیبی به سوریه اعزام می کرد.

سخنگوی ارتش ملی لیبی: اردوغان رئیس طرابلس است

سخنگوی نظامی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی خاطرنشان کرد، هیچ گونه صلح، مذاکره و آتش بسی با تروریست ها و مهاجمان ترکیه نداریم و هرگز از رویای مان برای تشکیل یک کشور امن و با ثبات دست نخواهیم کشید.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم، احمد المسماری، سخنگوی نظامی نیروهای خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: سوری هایی که فریب خورده اند باید خود را به ارتش لیبی تسلیم نمایند و گذرگاه های امنی برای خروج آنها و حل مشکلاتشان با رهبری سوریه ایجاد خواهند شد.

المسماری عملیات عصر سه شنبه در بندر طرابلس را یک عملیات دفاعی و نه هجومی برای ممانعت از انتقال سلاح برای تروریست ها توصیف کرد و گفت: در حال حاضر اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) تروریست ها را از سوریه به لیبی منتقل می نماید و این بر خلاف گذشته است که آنها را از لیبی به سوریه اعزام می کرد.

المسماری تعلیق در برقراری آتش بس در لیبی را خاطرنشان کرد و گفت: اردوغان افزایش تنش ها به شکل گسترده را در پیش گرفته و اظهارات رسمی درباره بحران لیبی داشته به شکلی که گویا او رئیس طرابلس است.

سخنگوی نظامی نیروهای حفتر اضافه نمود: این بحران طولانی شده و باید فورا متوقف گردد و هیچ راهکاری به جز راهکار نظامی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: حفتر برای ملاقات با مسؤولان روسیه و آنالیز بحران لیبی به مسکو سفر کرد. حفتر از حل مسالمت آمیز بحران لیبی و طرح های بین المللی حمایت می نماید.

المسماری تاکید نمود: ارتش لیبی با تروریست ها حال چه افراد باشند و چه موسسه ها مقابله می نماید و هیچ صلحی با وجود تروریسم یا نیروهای خارجی در خاک لیبی وجود ندارد.

وی همچنین گفت: در شرایطی که طرح های صلح ارائه می شوند و ما در مذاکرات شرکت می کنیم، دولت وفاق ملی لیبی تروریست ها را از همه جا به ویژه از سوریه به لیبی می آورد و باید بگویم هیچ تعلل و آتش بسی با گروه های تروریستی و نیروهای اشغالگر ترکیه وجود ندارد.

وی در انتها گفت: اردوغان اهمیتی به مردم لیبی نمی دهد و تنها به دنبال نفت و گاز این کشور است. او به تازگی اظهاراتی داشته که گویا رئیس طرابلس است. ترکیه سلاح و مهمات نظامی به طرابلس می فرستد و تروریست های بسیار خطرناکی را به اینجا منتقل می نماید.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4803

به "سخنگوی ارتش ملی لیبی: اردوغان رئیس طرابلس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی ارتش ملی لیبی: اردوغان رئیس طرابلس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید