سراب؛ پدیده گردشگری استان آذربایجان شرقی

به گزارش جعبه مهر، اشرف شفیعی - تبریز - خبرنگار:شهرت سراب در آذربایجان شرقی نه به خاطر گردشگرپذیری، بلکه فراوری بهترین و باکیفیت ترین لبنیات به ویژه کره است.

سراب؛ پدیده گردشگری استان آذربایجان شرقی

عسل مرغوب این شهر هم کمتر در دیگر نقاط کشورمان یافت می گردد و آب و هوای عالی اش مورد پسند بسیاری از گردشگرانی است که به این منطقه سفر می نمایند. هرچند این منطقه با وجود ظرفیت های فراوانش هنوز نتوانسته در جذب گردشگر پیروز باشد، در تعطیلات شاهد ورود گردشگران زیادی به شهر سراب بودیم. به تایید مسئولان، ورودی گردشگر به سراب در تعطیلات هفته گذشته چندین برابر افزایش داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این باره می گوید: سراب علاوه بر داشتن جاذبه های متعدد، در زمینه مواد غذایی طبیعی و سالم که با قیمت مناسب به مسافران عرضه می گردد، مورد توجه است. این شهر با قرار دریافت در دامنه کوه های سبلان توانسته یکی از زیباترین شهرهای کوهستانی استان لقب بگیرد. آب گرم های معدنی شهر در کنار مناطق تاریخی متعدد، سراب را به یکی از ظرفیت های گردشگری استان مبدل نموده است، هرچند این ظرفیت ها تاکنون مغفول مانده است و باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

مرتضی آبدار درباره ورود تعداد گردشگران به سراب عنوان می نماید: این شهر شرقی استان با پذیرش 48 هزار خودرو گردشگران در تعطیلات هفته گذشته یکی از شهرهای شاخص آذربایجان شرقی در جذب گردشگر بوده است. اگر در هر خودرو 3 مسافر را در نظر داشته باشیم، نزدیک به 150 هزار گردشگر به این شهر سفر نموده اند. وی تاکید می نماید: معرفی جاذبه های گردشگری این شهر به وسیله شبکه های اجتماعی و همچنین، ارتقای کیفیت خدمات گردشگری این شهر در کنار آب و هوای خنک آن نسبت به شهرهای مجاور از علل توجه گردشگران است. شهرستان سراب با جمعیت 150 هزار نفر در فاصله 127 کیلومتری شرق مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1947

به "سراب؛ پدیده گردشگری استان آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

1 کاربر به "سراب؛ پدیده گردشگری استان آذربایجان شرقی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراب؛ پدیده گردشگری استان آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید