سرکیسه کردن شهروندان با یک تماس تلفنی از طرف امداد خودرو؛ تعمیر و خدمات رایگان در درب منزل

به گزارش جعبه مهر، کلاهبرداری با عنوان امداد خودرو مرکزی، شیوه نوین افراد سودجو برای کلاهبرداری از شهروندان است که تنها با یک تماس تلفنی پول به جیب می زنند.

سرکیسه کردن شهروندان با یک تماس تلفنی از طرف امداد خودرو؛ تعمیر و خدمات رایگان در درب منزل

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، همه چیز از یک تماس تلفنی شروع می گردد، فردی که از اطلاعات شخصی شما از جمله نام و نام خانوادگی، شماره پلاک و مدل خودروی شما مطلع است، با شما تماس می گیرد و با لحنی گرم ابتدا شما را معرفی می کند و سپس مدل و شماره پلاک خودروی شما را می گوید.

خود را امداد خودرو مرکزی معرفی می کند که به گونه ای می توانید از تمامی خدمات آن با 50 درصد تخفیف استفاده کنید و به گفته خودشان اگر سالی 4 بار هم که خودرو خود را به تعمیرگاه ببرید، نصف هزینه آن به جیب خودتان بازمی گردد و اقداماتشان زیر نظر صنعت و معدن است و تمام مالکین دارای بارکد هستند.

در ادامه فردی که با شما تماس گرفته است، وعده تعمیر و خدمات رایگان خودروی شما را در محل زندگی تان می دهد و کرونا را نیز بهانه ای می کند تا در این روز های پرخطر به مراکز امداد خودرو که ممکن است شلوغ باشند مراجعه نکنید، حال اگر یک خانم باشید شما را نیز تشویق می کند تا دیگر به مراکز امداد خودرو مراجعه نکنید، زیرا خودروی شما درب منزل تعمیر می گردد، همچنین او به شما وعده صدور کارتی را می دهد که می توانید خدمات رایگان دریافت کنید، درحالی که تنها کارت معتبر امداد خودرو، کارت طلایی است.

او در پاسخ به این سوال شما که اطلاعات من را چه کسی در اختیارتان قرار داده است؟ گفت: زمانی که شما خودرو خریداری می کنید، تمام مشخصاتتان در سامانه ما ثبت می گردد.

اپراتور در پاسخ به این سوال شما که آیا از ایران خودرو یا سایپا تماس می گیرید؟، گفت: این کارخانه ها خصوصی هستند و ما به عنوان سازمان امداد خودرو کشوری، یک سازمان دولتی هستیم و همه خودروسازها زیر نظر ما فعالیت می کنند.

این شرکت ها با استخدام چند اپراتور قصد دارند به هر طریقی شده محصول خود را به مردم عرضه کنند و به همین منظور از هر دروغی استفاده می کنند.

در خاتمه مکالمه او از شما می خواهد تا 500 هزار تومان واریز کنید تا 5 سال از خدمات رایگان امداد خودرو بهره مند شوید و از رانندگی لذت ببرید، این درحالی است که امیریان، مدیر ارتباط با رسانه امدادخودرو در سال گذشته در باره این کلاهبرداری ها اظهار کرد: امداد خودرو اساسا کارتی تحت عنوان مکمل امداد خودرو ندارد و اگر بنا باشد خدماتی را رایگان در اختیار مردم قرار دهد، حتما نسبت به آن اطلاع رسانی عمومی می کند. این درحالی است که این روز ها شرکت های مختلف ریز و درشتی طی تماس با مردم از آن ها با شگرد های مختلفی مثل استفاده از نام های آشنا، بابت خدمات خیالی، درخواست پول می کنند.

رمضانی مدیر عملیات شرکت امداد خودرو ایران در گفت وگو با خبرنگاران، سال گذشته در این باره اظهار کرد: متأسفانه مدتی است که اپراتور های تلفنی با سوء استفاده از اطلاعات مردم و به دست آوردن مشخصات از منابعی نامعلوم اقدام به تماس با شهروندان می کنند؛ برخی از این اپراتور ها تحت عنوان ارائه کارت طلایی با افراد تماس می گیرند که خودروی شما شامل کارت طلایی شده است و باید سریعا اقدام به دریافت کارت کرده تا در نهایت وجوهی را دریافت کنند.

مدیر عملیات شرکت امداد خودرو ایران اضافه نمود: مردم به هیچ عنوان نباید به این افراد اطمینان کنند، آن ها فقط به فکر سوء استفاده هستند. افرادی که تمایل به دریافت کارت طلایی دارند می توانند با شرکت امداد خودرو ایران تماس بگیرند و پس از کسب اطلاعات به شبکه کنندگی مراجعه کنند، بدین معنا که نیاز نیست در مورد کارت طلایی به خارج از شبکه مراجعه کنند.

رمضانی با اشاره به اینکه موسسات صادر کننده کارت طلایی هیچ گونه کنندگی ندارند، تشریح کرد: از آنجایی که یکی از روش های جعل و کلاهبرداری اخذ اطلاعات هویتی و مالکیتی به شیوه های مختلف از شهروندان است، به افراد توصیه می گردد به صورت تلفنی به منظور پیشگیری از وقوع آن از ارائه هرگونه اطلاعات خودداری کنند تا در دام این دسته از کلاهبرداران نیافتند.

تمامی این حرف ها نشان از کلاهبرداری به سبک امداد خودرو دارد که این روز ها تعداد زیادی از افراد فریب آن را می خورند و این اولین باری نیست که یک نفر تنها با یک تلفن ساده میلیون ها تومان از مردم کلاهبرداری می کند، نکته جالب تر اینجاست که این افراد چگونه انقدر دقیق به اطلاعات شخصی افراد و اطلاعات خودرو دسترسی دارند؟

در کنار تمامی سخنان مسئولان در این زمینه پلیس نیز بار ها هشدار داده است تا افراد فریب این کلاهبرداری ها را نخورند و به راحتی به هر کسی بدون شناخت و اطلاعات اعتماد نکنند، همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اعلام کرده است که هرگونه تماس تلفنی که از سوی اشخاص ناشناس جهت ارائه تسهیلات، خدمات امداد خودرو، تعمیرات و ... برقرار گردد، از لحاظ این سازمان فاقد وجاهت قانونی است و کلاهبرداری تلقی می گردد، لذا هموطنان در مواجهه با این تماس های تلفنی، هوشیار باشند و مراتب را به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با شماره 141 اعلام کنند.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7796

به "سرکیسه کردن شهروندان با یک تماس تلفنی از طرف امداد خودرو؛ تعمیر و خدمات رایگان در درب منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرکیسه کردن شهروندان با یک تماس تلفنی از طرف امداد خودرو؛ تعمیر و خدمات رایگان در درب منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید