سرگئی لاوروف: کشورها برای مقابله با کرونا از جنگ و تحریم خودداری نمایند

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا)- وزیر خارجه روسیه گفت که تمام کشورها در سایه پاندمی کرونا اراده سیاسی و درایت به خرج دهند و صرف نظر از جنگ های تجاری و تحریم ها برای وحدت کوشش ها به منظور مقابله با این مشکل مشترک براساس تفاهم و همبستگی و حمایت متقابل عمل نمایند.

سرگئی لاوروف: کشورها برای مقابله با کرونا از جنگ و تحریم خودداری نمایند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: ما به شدت این سیاست غیرانسانی و غیرقانونی واشنگتن را محکوم می کنیم.

او اضافه کرد: تمام تدابیری که برای افزایش فشار بر هاوانا به وسیله اعمال تحریم صورت می گیرد نه تنها حقوق عادی شهروندان کوبا را محدود می نماید بلکه برای شهروندان آمریکایی نیز محدودیت هایی را به همراه دارد و این اقدام کاملا غیرقانونی است و نقض علنی اصول اساسی منشور سازمان ملل محسوب می گردد.

لاوروف تاکید نمود: این امر در حال حاضر بسیار علنی شده زیرا خیلی مهم است که تمام کشورها در سایه پاندمی کرونا اراده سیاسی و درایت به خرج دهند و صرف نظر از جنگ های تجاری و تحریم ها برای وحدت کوشش ها به منظور مقابله با این مشکل مشترک براساس تفاهم و همبستگی و حمایت متقابل عمل نمایند.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: واشنگتن به رغم آن بار دیگر باور خود بر استثنا بودنش را نشان داد و این که می تواند به وسیله اقدامات هستریک متخاصم علیه کوبا هر کاری می خواهد، بکند. بار دیگر تاکید می کنم روسیه همواره آماده ارائه حمایت لازم به شریک استراتژیک و دوست خود یعنی جمهوری کوبا است.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7610

به "سرگئی لاوروف: کشورها برای مقابله با کرونا از جنگ و تحریم خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگئی لاوروف: کشورها برای مقابله با کرونا از جنگ و تحریم خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید