سه نکته ای که باید پیش از خرید یک تقویت کننده وای فای بدانید!

به گزارش جعبه مهر، هنگامی که سیگنال های وای فای به نقطه از خانه نمی رسند یا بسیار ضعیف می رسند و سرعت اینترنت بسیار پایین است؛ روش های مختلفی برای حل مشکل وجود دارد.

سه نکته ای که باید پیش از خرید یک تقویت کننده وای فای بدانید!

در بیشتر اوقات، افراد به فکر تقویت وای فای می افتند و سراغ خرید یک اکستندر وای فای خوب می فرایند. اکستندر وای فای می تواند سیگنال های ضعیف شده مودم یا روتر شما را دریافت نموده و پس از تقویت، دوباره در هوا منتشر کند تا مشکل وای فای برطرف گردد.

اکستندر وای فای می تواند یک روتر یا اکسس پوینت دوم یا دستگاه تقویت نماینده وای فای باشد.

اما همواره خرید یک اکستندر وای فای بهترین راه چاره نیست و گاهی اوقات باید مشکل را از سرمنشاء حل کرد یا کل سیستم وای فای خانه را تغییر داد.

خرید یک تقویت نماینده وای فای و نصب آن شاید مشکل را موقتی حل نماید ولی دوباره چند ماه بعد و با یک تغییر کوچک در سبک زندگی و استفاده از وای فای، مشکل سرعت اینترنت مطرح گردد.

خیلی خلاصه به سه نکته و موضوع مهمی اشاره می کنم که باید حتما از آن ها اطلاع داشته باشید و بعد به بازار برای خرید یک اکستندر وای فای بروید:

مش وای فای

اگر در چندین نقطه از خانه با مشکل سیگنال های ضعیف وای فای روبرو هستید یا خانه شما عظیم و چند صد متری است یا ویلایی است و چند طبقه است و شما در کل اتاق ها و حتی فضای بیرون احتیاج به وای فای دارید؛ خرید یک اکستندر وای فای نمی تواند مشکل را حل نماید.

در این مواقع، بهتر است دنبال راه چاره های بهتر و به روزتری مانند مش وای فای باشید. روترهای مش وای فای در بسته های چندتایی عرضه شده و یکی از آن ها به مودم وصل می گردد تا اینترنت را به اشتراک بگذارد ولی باقی روترها در نقاط مختلف خانه پخش می شوند.

مش وای فای سعی می نماید یک سرعت و پوشش دهی یکسان و همواره قوی برای اینترنت درست کند. این روترها با هم در ارتباط هستند و یک شبکه مش ایجاد می نمایند. مهم نیست شما به کدام یک از این روترهای مش وای فای وصل شوید؛ بلکه مهم این است که همواره به نزدیک ترین روتر وصل شده و در نتیجه سرعت اینترنت و قدرت وای فای بالایی دارید.

مش وای فای به طرز حیرت انگیزی و در عمل نه در حرف، مشکل وای فای خانه های عظیم را حل می نمایند و برای کاربرانی که چندین دستگاه در چند نقطه از خانه یا دفتر کار دارند و هریک باید به یک اتصال سریع اینترنت وصل باشد؛ بسیار مفید و کاربردی هستند.

خوب، طبیعی است که قیمت و هزینه مش وای فای بیشتر از اکستندر است ولی شما یک بار برای همواره مشکل را حل می کنید تا اینکه در طول زمان چندین اکستندر برای نقاط مختلف محل زندگی یا کار خود بخرید.

به علاوه، روترهای مش وای فای قابلیت ها و امکانات شگفت انگیزی دارند که شما را غافل گیر می نمایند.

به روزرسانی روتر بی سیم

اگر قدرت خرید مش وای فای را ندارید و هزینه آن بسیار زیاد است و از سوی دیگر روتر یا مودم روتر شما بسیار قدیمی است و مثلا یک آنتنه یا تک بانده است؛ راه چاره ارزان تر خرید یک روتر دوبانده به روز و تعویض روتر قدیمی است.

روترهای امروزی هم قدرت آنتن دهی بیشتری دارند و هم از سرعت وای فای بالاتری برخوردار هستند. غالبا روترهای امروزی می توانند به راحتی یک خانه زیر 150 متر را زیر پوشش وای فای خوب ببرند در حالی که روترهای قدیمی از پس یک خانه 60 متری هم برنمی آیند.

خرید یک روتر دوبانده مدل جدید بسیار به صرفه تر از مش وای فای است ولی گاهی اوقات همان سرعت وای فای و اینترنت به همراه کلی قابلیت ها و امکانات جدید در اختیارتان قرار می دهد.

بعضی روترهای بی سیم قابلیت تبدیل شدن به مش وای فای در آینده را دارند. یعنی اگر به خانه ای عظیم تر کوچ کردید یا محل کار خود را توسعه دادید؛ سریعا می توانید یک روتر دیگر مشابه آن خریداری نموده و مش وای فای راه اندازی کنید.

مثلا، روتر گوگل وای فای (Google WiFi) چنین قابلیتی دارد. این روترها دارای نرم افزار موبایل هم هستند تا خیلی ساده و با گوشی خود بتوانید همه چیز را کنترل کنید.

سرعت در برابر پوشش دهی

هنگام انتخاب یک اکستندر یا تقویت نماینده، باید انتخاب کنید دستگاهی می خواهید که سرعت وای فای بیشتری به شما بدهد یا دستگاهی می خواهید که پوشش دهی وای فای بیشتری داشته باشد.

مثلا با خرید یک اکستندر ساده که به پریز برق کنار میزتان وصل می گردد؛ شاید مشکل سرعت اینترنت شما حل گردد و اوضاع بهتری را شاهد باشید ولی دیگر نباید انتظار داشته باشید پوشش دهی وای فای در آن نقطه از خانه بهتر شده باشد.

در عوض، وقتی سراغ خرید یک اکستندر دوبانده با آنتن های خارجی می روید و هزینه بیشتری می پردازید؛ طبیعی است که پوشش دهی بیشتری به دست آورده و می توانید چندین دستگاه را به وای فای اکستندر وصل کنید.

می خواهم بگویم خود اکستندرهای وای فای هم در چندین گروه از نظر قابلیت ها و امکانات تقسیم بندی می شوند و شما باید بدانید دقیقا دنبال چه چیزی هستند و برای چه مشکل و احتیاجی می خواهید یک اکستندر بخرید.

خواندن مقالات زیر را هم توصیه می کنم:

مش وای فای یا اکستندر؛ کدام یک برای تقویت وای فای خانه مناسب تر است؟

4 وای فای اکستندر برتر بازار در سال 2018

5 ترفند سریع برای بهبود سرعت وای فای خانگی

به اینترنت سریع تری احتیاج ندارید؛ به روتر بهتری احتیاج دارید!

چگونه وای فای پرسرعت را از طبقه اول به طبقه چهارم ببریم؟

6 دلیل برای استفاده از روترهای رده بالا در کنار مودم های همراه

این دقیقا یک مشکل یکی از خوانندگان محترم و عزیز سایت شبکه چی بود و احتمالا مشکل بسیاری از کاربران خانگی دیگر است. مودم روتر در…

اگر از دست وای فای خانه کلافه شده اید و سیگنال های ضعیف، اینترنت کند و نقاط کور زیاد آن شما را به ستوه آورده است؛ دو راه چاره…

گاهی اوقات توسعه یک شبکه یا بهبود سرعت و آنتن دهی وای فای در یک ساختمان و خانه بسیار سخت می گردد. کامپیوتر گیمینگ داخل اتاق خودتان احتیاج…

شیائومی در سال 2015 اولین تقویت نماینده خود را با نام Mi WiFi عرضه کرد. این تقویت نماینده وای فای بسیار کوچک و مبتنی بر USB 2.0 بود….

اولین بار نیست که شرکت نت گیر اکستندری سه بانده و پرقدرت معرفی می نماید. چند ماه پیش این شرکت سریع ترین توسعه دهنده های وای فای جهان به نام Nighthawk X6S…

بسیاری از سایت های معتبر جهان، تقویت نماینده TP-Link RE200 را به عنوان یکی از بهترین گجت های شبکه سال 2018 و بهترین اکستندر خانگی جهان معرفی نموده…

در حالی که معمولا دستگاه های توسعه دهنده وای فای؛ یک راه کار جانبی و فرعی محسوب شده و برای تقویت وای فای در بخش های کوچکی مانند یک اتاق یا…

شرکت نت گیر یک دستگاه توسعه دهنده (اکستندر) وای فای سه بانده به نام Nighthawk X6S EX8000 معرفی کرد که تا حالا بهترین و سریع ترین توسعه دهنده جهان خواهد بود. Nighthawk…

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: شبکه چی
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6113

به "سه نکته ای که باید پیش از خرید یک تقویت کننده وای فای بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه نکته ای که باید پیش از خرید یک تقویت کننده وای فای بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید