سینما عشق است و تا زمانی که این عشق نباشد نمیشود کار کرد

به گزارش جعبه مهر، خبرگزاری خبرنگاران- عماد سلمانیان،مدیر فراوری،مدیر فیلمبرداری و کارگردان آبادانی گفت:حدود 23 سال در کار هنری فعالیت دارم،اما تقریبا مدت 8 سال به دلیل شغل رسمی از فعالیت هنری دور بودم و وقفه در کارم ایجاد شد.

سینما عشق است و تا زمانی که این عشق نباشد نمیشود کار کرد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از آبادان سلمانیان اضافه نمود:هجده فیلم مستند،6 فیلم داستانی و یک مستند سی قسمتی به عنوان کارگردان و تنها در یک فیلم کوتاه عنوان دستیار کارگردان را داشتم.

مدیر فیلمبرداری سینما مطرح نمود: تا کنون نود فیلم کوتاه اعم از؛ داستانی،مستند،نیمه بلند و بلند را مدیریت فیلمبرداری کرده ام همچنین شصت فیلم کوتاه،نیمه بلند و بلند را مدیر فراوری بودم.

سلمانیان تأکید کرد:شغل اصلی من سینماست،سینما عشق است و تا زمانی که این عشق نباشد نمیگردد کار کرد. من از کودکی آغاز به این کار کردم و تا زمانی که زنده هستم همین شغل را ادامه میدهم.

سلمانیان توضیح داد: در حال حاضر مشغول فیلمبرداری یک فیلم سینمایی هستم اما بخاطر اینکه کار به خاتمه نرسیده از اسم و عوامل فیلم معذورم،برای آینده هم پیشنهاد فیلمبرداری و مدیریت فراوری چند فیلم در بخش داستانی،مستند برای مدت زمان طولانی را دارم.

عماد سلمانیان در ادامه اضافه نمود: بنده به دنبال فراوری یک فیلم کوتاه داستانی مورد تأیید انجمن سینما جوان کشور هستم اما متأسفانه بخاطر تورم فراوری فیلم به سه،چهار برابر افزایش رسیده است و امکان فراوری فیلم وجود ندارد یا اینکه تعدیل برآورده گردد که بعد از مدت سه سال مسائل حل گردد و بتوانم فیلم خودم را بسازم.

این هنرمند آبادانی اضافه نمود: مسئولیت هایی که تا به امروز داشته ام مدیر فیلمبرداری پروژه،مدیر فراوری یا کارگردان و غیر این مسئولیت ها،مسئولیت دیگری را قبول نمی کنم.

وی اظهار کرد:مهمترین چالش در بخش کارگردانی تأمین سرمایه فراوری است و با وجود تورم روزانه نمیتوان طبق سالهای قبل فیلم ساخت،به طور مثال در حال حاضر برای فراوری یک فیلم کوتاه سرمایه ای بالغ بر 60 میلیون تومان اگر بخواهیم در شهر خودمان بسازیم و گرنه در شهرستان غیر بومی هزینه بیشتری احتیاج هست.

او گفت:مهمترین نقاط قوت من اینکه تمام هوش و حواسم به کارم است و هر روز در صدد یادگیری حرفه ام هستم.

این کارگردان،مدیر فیلمبرداری و مدیر فراوری یاد آور شد:استرس و فشار ،جزیی از کار ما است که لذت و زیبایی به کارمان میدهد.و من سعی میکنم در هر کاری استرس و فشار با برنامه ریزی دقیق را کنترل کنم.

وی اذعان کرد:سینما خیلی پولساز نیست و گفته میگردد بیشتر مشاغل آزاد شاید دستمزدشان خیلی زیادتر از سینما باشد که این امر موجب می گردد فشار بی پولی ها را تحمل و با سختی کار و علاقه خود را ادامه دهیم.

وی گفت:به مرحله ای رسیدم که اسم ملی و بین المللی در برخی از کشورها پیدا کردم و خوشبختانه پیشنهاد کاری در خارج از کشور برایم پیش آمده که انشاالله در وقت مناسب در آنجا کار میکنم.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد:بنده هیچ وقت هیچ چیز را آرزو نمی کنم البته در بخش کاری، چرا که همواره هدف را دنبال میکنم و به این امید که به ان هدف خواهم رسید ولی در مجموع آرزوی سلامتی برای عزیزان دارم.

مصاحبه از: لیلا بیراتی

خاتمه پیغام ./

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9018

به "سینما عشق است و تا زمانی که این عشق نباشد نمیشود کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما عشق است و تا زمانی که این عشق نباشد نمیشود کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید