شکارچیان متخلف موجب مصدومیت 25 محیط بان شدند

به گزارش جعبه مهر، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: 25 محیط بان سال 98 در مراحل دستگیری سودجویان تهدید کننده حیات وحش در استان مصدوم شدند.

شکارچیان متخلف موجب مصدومیت 25 محیط بان شدند

به گزارش خبرنگاران آنلاین، حسن قاضی نژاد دوشنبه 11 فروردین در گفت وگو با ایرنا ابراز داشت: محیط بانان استان سمنان در مراحل دستگیری شکارچیان غیر مجاز به دلیل پرت شدن از ارتفاع و تیراندازی از سوی متخلفان دچار سانحه شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان به صورت شبانه روزی برای برخورد با دست درازی سودجویان و تهدیدنمایندگان حیات وحش استان آماده باش هستند.

وی اعلام کرد: تهدیدنمایندگان حیات وحش در شرایط فعلی که آحاد جامعه درگیر شیوع ویروس کرونا هستند دست از تهدید جانوران حیات وحش نکشیدند و در شرایط مختلف به دنبال دستبرد به طبیعت هستند.

قاضی نژاد توضیح داد: از بیست و نهم اسفند تا نهم فروردین جاری هفت شکارچی غیر مجاز در استان سمنان با هوشیاری ماموران یگان حفاظت حفاظت محیط زیست استان سمنان دستگیر شدند.

وی خاطر نشان کرد: از بیست و نهم اسفند تا نهم فروردین پنج قبضه چاقو، پنج دوربین، 20 عدد فشنگ و سه عدد تفنگ از هفت شکارچی دستگیر شده در استان سمنان کشف شد.

وی یادآور شد: از مجموع هفت شکارچی دستگیر شده، سه شکارچی قصد شکار مرال در جنگل رودبارک را داشتند و چهار شکارچی بعد از شکار و تلف کردن 2 راس از چهارپایان حیات وحش دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: شهروندان استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مشاهدات خود را با تماس با شماره تلفن 1540 به منظور آنالیز و رسیدگی گزارش دهند.

16درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان وجود دارد و حدود 30 درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می نمایند.

پارک ملی کویر گرمسار و پارک توران یا خارتوران 2 ذخیره گاه حفاظت شده حیات وحش مهم جهان در استان سمنان است و هم چنین استان سمنان منطقه های حفاظت شده در محدوده جنگل ابر و پرور و پنج منطقه شکار ممنوع دارد.

مناطق حفاظت شده در استان سمنان 2.3 میلیون هکتار است و در مجموع بین 15 تا 20 هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که احتیاج به حفاظت دارد.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5479

به "شکارچیان متخلف موجب مصدومیت 25 محیط بان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکارچیان متخلف موجب مصدومیت 25 محیط بان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید