شگرد های مسافرکش نما ها برای به دام انداختن زنان

به گزارش جعبه مهر، امروزه راننده نما ها با ترفند مسافرکشی، در فرصت مناسب اقدام به تلکه کردن مسافران خود می نمایند، لذا باید شهروندان به این موضوع توجه نمایند.

شگرد های مسافرکش نما ها برای به دام انداختن زنان

به گزارش خبرنگاران، مسافرکشی از زمان های قدیم شغل و حرفه عده زیادی از مردم بوده، به طوری که افراد با انجام این کار خرج زندگیشان را در می آورند.

عده ای به صورت رسمی با عضو شدن در سازمان تاکسیرانی اقدام به دریافت خودرو تاکسی نموده و پس از آن شغل مسافرکشی را انتخاب می نمایند و بعضی نیز با همان خودرو شخصی خود هر از گاهی به فکر مسافرکشی می افتند و نسبت به جابه جایی مردم در سطح شهر اقدام می نمایند.

در این بین هستند افرادی که با اهداف شوم وجهه مسافرکش های زحمتکش را تخریب می نمایند و با عنوان راننده اقدام به مسافرزنی عده ای خاص نموده و در یک فرصت مناسب از مسافران خود اخاذی و آن ها را تلکه می نمایند، راننده نما هایی که برایشان فرقی نمی کند که مسافرشان آقا باشد یا خانم، لذا فقط به دنبال مقاصد کور خود هستند تا از این طریق به نوایی برسند.

در پرونده های انتظامی که تا به امروز از سوی پلیس اعلام شده، مواردی وجود داشته که افرادی در پوشش راننده خانم اقدام به مسافرکشی و سوار کردن مسافران خانم بر خودرو خود می نمایند و در یک موقعیت مناسب اموال آن ها از قبیل جواهرات، تلفن همراه و ... را سرقت می نمایند.

در همین رابطه می توان به بحث ایجاد مزاحمت برای نوامیس توسط عده ای بیمار روانی پرداخت که صرفا برای اجرای نقشه های پلیدشان دست به چنین کاری می زنند، از طرفی بعضی از راننده نما ها هم با حضور در سطح شهر و مسافرزنی به اطراف شهر، طعمه های مورد نظرشان را شکار و در یک فرصت مناسب و پس از خارج شدن از فضای شهری اقدام به زورگیری، تجاوز بعنف، تلکه کردن و ... از شهروندان آقا و خانم می نمایند.

طبق اعلام پلیس بار ها پرونده های زورگیری و اخاذی راننده نما ها از مردم مورد آنالیز قرار گرفته و در این بین افراد زیادی از نظر اقتصادی و ... متضرر شدند.

در همین رابطه پیش تر سرهنگ شهاب امینی معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، با اشاره به ضرورت هوشیاری شهروندان در هنگام برخورد با مسافربر های غیرمجاز گفت: این خودرو ها بدون آن که مشخصاتشان در سامانه های مربوطه ثبت شده باشد، اقدام به تردد و جابه جایی مسافر می نمایند.

وی با بیان اینکه فعالیت بعضی از مسافربر های غیرمجاز در سطح شهر زمینه ساز جرایم مختلف می گردد، اضافه کرد: پلیس آگاهی ناجا بار ها در مورد مسافربر نما ها هشدار داده و اهتمام جدی مردم را در این زمینه خواهان شده است.

سرهنگ امینی به پیامد های ناشی از استفاده از این گونه خودرو ها اشاره نمود و گفت: شهروندان به ویژه بانوان با حفظ پروتکل های بهداشتی برای تردد در سطح شهر از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، اتوبوس، مترو و آژانس های معتبر استفاده نمایند تا در ادامه شاهد وقوع مسائل و حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

وی با بیان اینکه شهروندان نباید به بهانه عجله داشتن در رفت و آمد، خود را در معرض خطرات احتاقتصادی قرار دهند، اضافه کرد: در معرض دید قرار دادن اقلام گران قیمت مانند طلا، زیورآلات و وسایل با ارزش می تواند برای مسافربر نما ها وسوسه انگیز باشد.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا توضیح داد: به خاطر سپردن مشخصات خودرو (شماره پلاک، نوع وسیله نقلیه، رنگ و ...) و خصوصیات ظاهری سرنشینان (خالکوبی دست، نوع لباس، ظاهر افراد و ...) در شناسایی و دستگیری این گونه مجرمان بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: شهروندان به خصوص بانوان برای حفظ امنیت خود در هیچ شرایطی به تنهایی سوار بر خودرو های مسافربر غیرمجاز نشوند و چنانچه در شرایط اضطرار قصد استفاده از این وسایل را دارند، بهتر است مشخصات خودرو را به بستگان خود اطلاع دهند و به محض مشاهده هرگونه رفتار مشکوک یا تغییر ناگهانی راستا؛ مراتب را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی 110 در میان بگذارند.

سرهنگ امینی گفت: مجرمانی که در پوشش مسافربر قصد سرقت مقرون به آزار و اذیت هموطنان را دارند، بدانند که کارآگاهان پلیس آگاهی در برخورد با این گونه جرایم قاطعانه برخورد می نمایند و با بهره گیری از آخرین روش های کشف علمی جرم آن ها را شناسایی و در کمترین زمان ممکن دستگیر خواهند کرد.

با توجه به صحبت های پلیس، شهروندان باید هنگام سوار شدن خودرو های مسافربری در سطح شهر مراقب راننده نما ها باشند و برای تردد در سطح شهر سوار بر هر خودرویی نشوند و تا حد امکان با تاکسی های رسمی که در حال فعالیت هستند تردد نمایند تا در ادامه مسئله ای برایشان ایجاد نگردد.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6848

به "شگرد های مسافرکش نما ها برای به دام انداختن زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگرد های مسافرکش نما ها برای به دام انداختن زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید