ماراتن امتحانات سرانجام ترم دانشگاه ها آغاز شد، 150 مرکز پیام نور به عنوان حوزه آزمون حضوری، در شهر دانشجو معین شد

به گزارش جعبه مهر، در تیرماه 3 و نیم میلیون جمعیت دانشجویی مشغول امتحان می شوند اما امسال به دلیل کرونا حال و هوای امتحانات متفاوت است و هر دانشگاه برنامه خاصی دارد. فقط 150 مرکز پیام نور حوزه امتحانی دانشجویان غیر تهرانی شده اند.

ماراتن امتحانات سرانجام ترم دانشگاه ها آغاز شد، 150 مرکز پیام نور به عنوان حوزه آزمون حضوری، در شهر دانشجو معین شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، تابستان فصل امتحانات است و در تیرماه با آغاز فصل امتحانات پایان ترم دانشگاه ها، 3 و نیم میلیون جمعیت دانشجویی کشور مشغول امتحانات می شوند.

اما سال جاری به دلیل شیوع کرونا حال و هوای امتحانات هم متفاوت است و هر یک از دانشگاه ها برنامه متفاوتی را برای امتحانات در نظر گرفته اند.

امتحانات از هفته اول تیرماه آغاز شده و تا پایان ماه ادامه دارد. در زیر تقویم آموزشی دانشگاه تهران پس از اصلاح به دلیل کرونا را می بینید:

درباره امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه، نحوه برگزاری امتحانات حضوری و ارزیابی امتحانات، موضوعات مورد نظر دانشجویان و خانواده ها پاسخ ها را از مسوولان جویا شده ایم.

فقط بخش کمی از امتحانات پایان ترم دانشجویان در دانشگاه تهران حضوری است

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار در این باره، اظهارداشت: امتحانات پایان ترم سال جاری در دانشگاه تهران به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می شود.

وی تاکید کرد: پیش از این هم اعلام شده که فقط بخش کمی از امتحانات پایان ترم دانشجویان در دانشگاه تهران به صورت حضوری برگزار می شود و اغلب امتحان ها به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران توضیح داد: برای شرکت در آزمون های پایان ترم حضوری، دانشجویان تهرانی می توانند به پردیس مرکزی و دانشکده خود مراجعه کنند و دانشجویان ساکن دیگر شهرها هم در واحدهای دانشگاه پیام نور نزدیک به محل سکونت خود امتحان می دهند.

150 مرکز پیام نور برای حوزه محل آزمون دانشجویان انتخاب شد

براساس اطلاعات به دست آمده مشخص شد که 150 مرکز پیام نور به عنوان حوزه محل آزمون دانشجویان این دانشگاه برای امتحان حضوری مشخص شده اند و دانشجویان در شهر نزدیک به محل زندگی خود، امتحان را خواهند داد.

در توضیح بیشتر در این باره، محمدعلی شاه حسینی، دبیر ستاد برگزاری آزمون های پایان ترم دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار، گفت: اغلب امتحانات پایان ترم در دانشگاه تهران به صورت غیرحضوری است و فقط در برخی دروس و رشته ها امتحانات به صورت غیر حضوری است.

وی تاکید کرد: اساتید با توجه به ماهیت درس و ماهیت آزمون، برای روش برگزاری آزمون اختیار عمل داشته اند و نتیجه این شد که فقط امتحان برخی دروس در پردیس فنی، پردیس هنر و دکتری عمومی دام پزشکی به صورت حضوری برگزار می شود.

دانشجویان و خانواده ها نگران تجمع جمعیت در مراکز برگزاری آزمون نباشند

شاه حسینی یادآور شد: دانشجویان دانشگاه تهران در 730 شهر ساکن هستند و از این رو 150 مرکز پیام نور که تطابق بیشتری با استانداردهای برگزاری آزمون داشتند، برای حوزه محل آزمون برگزاری امتحانات دانشجویان انتخاب شدند.

وی تاکید کرد: استانداردهای همیشگی برگزاری آزمون و پروتکل های بهداشتی در آزمون ها به دقت اعمال می شود و دانشجویان و خانواده ها نگران تمجع جمعیت در مراکز برگزاری آزمون نباشند. زیرا در هر نوبت آزمون تعداد انگشت شماری دانشجو با فاصله گذاری هوشمند حضور خواهند داشت.

سرورهای مرکز داده دانشگاه تهران برای برگزاری این آزمون ها تقویت شده است

اما پس از موضوع نحوه برگزاری امتحان، بحث ارزیابی در امتحان مطرح می شود.

سید امید فاطمی رئیس مرکز فناوری های دیجیتال دانشگاه تهران هم در این باره به خبرنگار، گفت: برای ارزیابی پیش نیازهایی از جمله سخت افزار، نرم افزار و سیاست گذاری مورد نیاز است.

وی گفت: مرکز داده دانشگاه تهران بزرگ ترین و مجهز ترین مرکز داده در دانشگاه های کشور است که کل جریان یادگیری الکترونیکی از جمله آزمون روی این سرورها انجام می شود.

رئیس مرکز فناوری های دیجیتال دانشگاه تهران گفت: برای برگزاری این آزمون ها سرورهای مرکز داده دانشگاه تهران تقویت شده است.

فاطمی گفت: آزمون ها در سامانه مدیریت یادگیری برگزار می شود؛ این سامانه سوال ها را با ترتیب و زمان بندی مشخص شده از سوی استاد، در اختیار دانشجو می گذارد و دانشجو جواب ها را در همین سامانه ارائه می دهد.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6581

به "ماراتن امتحانات سرانجام ترم دانشگاه ها آغاز شد، 150 مرکز پیام نور به عنوان حوزه آزمون حضوری، در شهر دانشجو معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماراتن امتحانات سرانجام ترم دانشگاه ها آغاز شد، 150 مرکز پیام نور به عنوان حوزه آزمون حضوری، در شهر دانشجو معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید