معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان

به گزارش جعبه مهر، چند شب در بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان

اصفهان یکی از پرگردشگرترین شهرهای کشورمان است و هر سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای دیدن شگفتی های شهر به اصفهان سفر می نمایند. شهری پر از دیدنی های تاریخی و جاذبه های معماری که همگان را به حیرت وا می دارد و بینندگان هنر معماران و سازنگان بناهای تاریخی شهر را تحسین می نمایند، اما هیچ چیز مانند گذراندن چند شب در بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان نمی تواند تجربه سفر به این شهر را تکمیل کند و شما را در زمان به عقب برگرداند. دورانی که مردم در چنین خانه های زندگی می کردند و خبری از ساختمان های مدرن امروزی نبود. باید بگوییم که دیدنی های اصفهان به بناهای تاریخی محدود نمی گردد و این شهر دارای جاذبه های طبیعی، صنایع دستی فوق العاده، غذاهای لذیذ و شیرینی های محلی و انواع گز و نبات و عریقیجات می باشد. برای سفری کوتاه و گذراندن چند شب در بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان با خبرنگاران همسفر شوید

معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان

هتل عباسی

هتل شاه عباس یا مهمانسرای عباسی یکی از زیباترین اقامت گاه های سنتی اصفهان است که در مرکز تاریخی شهر ساخته شده است. ساختمان آن اگرچه سال 1345 افتتاح شده اما معماری آن الهام گرفته از دوران صفویان است و سال 2017 سی ان ان هتل را زیباتری هتل خاورمیانه نام گذاشت. این هتل 224 اتاق و سوئیت داشته که مطابق با استانداردهای بین المللی خدمات ارائه می دهند. هر سال گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور آن را انتخاب می نمایند. بسیاری از شخصیت های مهمی که به اصفهان می روند نیز شب را در هتل عباسی سپری می نمایند.

از جمله امکانات آن باید به داشتن اتاق های تمیز، تلویزیون، حمام، اینترنت بی سیم رایگان، سالن کنفرانس و اجتماعات، مرکز فروش سوغاتی و محل مخصوص کشیدن سیگار اشاره نمود. ویژگی اصلی هتل نهاده شدنش در مرکز شهر و دسترسی آسان به مراکز تجاری و جاذبه های تاریخی است. هتل دارای دو استخر و سه رستوران است. برای کسب اطلاعات کامل درباره اقامت در این هتل لوکس، اتاق های آن و فاصله تا جاذبه های شهر معرفی هتل عباسی در اصفهان را بخوانید.

آدرس: اصفهان، چهارباغ عباسی، خیابان آمادگاه

شماره تماس: 03132226010

اقامتگاه سنتی کریاس

یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان که حدود 150 سال پیش و در زمان سلطنت قاجاریان احداث شده است و سال 1397 دور آن تعمیرات اساسی انجام شد تا مهمانان احساس راحتی داشته باشند. هتل دو طبقه 17 اتاق سنتی دارد و 34 نفر می توانند همزمان در آن اقامت نمایند. مانند دیگر خانه های قدیمی ایرانی در میان حیاط حوض آب ساخته شده و اطرافش گلدان گذاشته اند. این هتل در محدوده طرح ترافیک شهر قرار داشته و پارکینگ ندارد. از جمله امکانات آن باید به داشتن اینترنت بی سیم رایگان، کافی شاپ، سرویس بهداشتی، توالت فرنگی و صندوق امانات اشاره نمود.

دقت داشته باشید که بعضی از اتاق ها نیازمند بالا رفتن از پله هستند و افراد دارای محدودیت های حرکتی و بچه ها ممکن است با مشکل روبرو شوند.

آدرس: صفهان - خیابان استانداری - کوچه شهید عمرانی - سمت راست پارکینگ پشت مطبخ - پلاک 39

شماره تماس: 03131313510

هتل سنتی خان نشین

خان نشین یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان است و قدمت آن به 250 سال پیش و اواخر دوران صفویه و اوایل حکومت قاجار است. خان نشین با 17 متر ارتفاع مرتفع ترین خانه تاریخی شهر زیبای اصفهان است. در میان حیاط حوض دایره ای شکل ساخته شده و شیشه های رنگی ساختمان برای تکمیل رویاهای شما و سفرتان در زمان کافی خواهند بود. اتاق ها دارای گچبری های سنتی و تزییناتی به سبک و سیاق زمان ساخت بنا هستند.

هتل 10 اتاق دارد که یکی از آن ها VIP است و 45 نفر می توانند همزمان در آن بمانندو امکان سفارش غذا و استفاده از امکاناتی همچون پارکینگ، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، اسپلیت، شوفاژ و اینترنت نامحدود رایگان در خان نشین وجود دارد. اگر قصد گشت و گذار در شهر را داشته باشید می توانید در هتل تور رزرو کنید و راهنمای آگاه شما را به گردش می برد و توضیحات کاملی درباره تاریخچه ساختمان ها خواهد گفت.

آدرس: اصفهان، خیابان ولیعصر، کوچه شماره 9، بن بست اژه ای ها، بن بست نسترن

شماره تماس: 03132262520

هتل سنتی ابن سینا اصفهان

مجموعه ای نوساز در بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان که سال 1390 افتتاح شده و سال 1395 هم بازسازی شده است. ساختمان هتل 60 اتاق دارد و دسترسی آن به اماکن دیدنی شهر مانند مسجد جامع، منار جنبان، عالی قاپو و کاخ چهل ستون بسیار آسان است. هتل خارج از محدوده طرح ترافیک نهاده شده و پارکینگش 80 خودرو ظرفیت دارد. روی پشت بام کافی شاپی تاسیس شده که چشم انداز نسبتا خوبی به مناظر اطراف دارد.

از جمله امکانات هتل باید به داشتن یخچال، اینترنت رایگان بی سیم، رستوران، سرویس بهداشتی فرنگی، تلفن، نمازخانه و لابی اشاره نمود. دقت کنید که بیشتر مهمانان هتل خارجی هستند و جو آن حالت بین المللی دارد. اگر علاقه مند به آشنایی با گردشگران بین المللی هستند هتل سنتی ابن سینا می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

آدرس: اصفهان، خیابان ابن سینا، کوچه 37

شماره تماس: 03134454709

اقامتگاه سنتی ایروانی اصفهان

هتل ایروانی یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان است که در فاصله اندکی با ساختمان های تاریخی معروف و تماشایی شهر دارد. خانه در دوران پهلوی ساخته شده و سال 1996 مورد بازسازی نهاده شد. فضای سنتی و حال و هوای قدیمی آن شما را به سال های قبل می برد. دقت داشته باشید که اکثر اتاق های هتل پله می خورند و اقامت در آن برای افراد دارای محدودیت های حرکتی ممکن است با مشکل همراه باشد. هتل 5 نوع اتاق به سبک و سیاق سنتی اصفهانی دارد که نام های کنج، پنج دری، کرسی، تابستان نشین و حوضخانه را برای آن ها انتخاب نموده اند.

این خانه ثبت ملی شده است و دارای امکاناتی شامل اینترنت رایگان در لابی، لاندری (با دریافت هزینه)، صندوق امانات، کافش شاپ و روم سرویس است. همچنین اگر ساعت ورود و خروجتان به شهر با زمان تحویل اتاق فاصله زیادی داشته باشد می توانید چمدان های خود را در اتاق چمدان قرار داده و با خیال راحت مشغول گشت و گذار در شهر اصفهان شوید.

آدرس: اصفهان،خیابان ابن سینا،کوچه میر علاءالدین 37، کوچه مسجد جامع، پلاک 4

شماره تماس: 09134245141

هتل سنتی اصفهان

هتل سنتی اصفهان هم در میان بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان جای می گیرد و بنایی به جا مانده از 400 سال پیش است. هتل در زمان صفویان ساخته شده و امروز در مرکز تاریخی شهر قرار گرفته است. البته علی رغم قدمت زیاد بنا با امکانات مدرت تجهیز شده و دارای تمامی نیازهای زندگی مدرن امروز می باشد.

این هتل سه ستاره محل مناسبی برای آشنایی با آداب و رسوم گذشتگان خواهد بود. اقامت در هتل برای بچه ها زیر 6 سال (در صورت استفاده نکردن از سرویس اضافه) رایگان است و دارای اینترنت بی سیم رایگان، سرویس فرنگی، رستوران، یخچال، لابی، تلویزیون، تلفن و پارکینگ می باشد. دسترسی آن به اصلی ترین دیدنی های شهر بسیار آسان است و می توانید با چند دقیقه پیاده روی از کاخ چهلستون، میدان امام و مساجد و بناهای واقع در آن دیدن کنید.

آدرس: اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه باغ قلندرها (کوچه شماره 7)

شماره تماس: 03132232477

هتل بخردی

بخردی یکی دیگر از اقامتگاه های سنتی اصفهان است که از دوران صفویان بر جا مانده است. این هتل دو ستاره در یکی از قدیمی ترین محله های شهر قرار گرفته است. از این جا می توانید به آسان بازار بروید و همچنین دسترسی خوبی به مرکز شهر و ترمینال خواهید داشت. سال 79 یکی از استادان معماری به نام مرتضی بخردی مرمت و بازسازی خانه قدیمی را بر عهده گرفت و یا نگهداشتن المان ها و ویژگی های خاص قدیمیش آن را بازسازی کرد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن امکان سپری کردن شب در حیاط است. صبحانه های آن از تنوع بالایی برخوردار هستند و از طرفی تنها 10 دقیقه پیاده روی شما را به خیابان چهار باغ خواهد رساند. دقت داشته باشید که این هتل در محدوده طرح ترافیک نهاده شده و پارکینگ هم ندارد. 45 نفر می توانند به صورت همزمان در آن اقامت داشته باشند.

آدرس: اصفهان، خیابان شهدا، خیابان ابن سینا، پلاک 56

شماره تماس: 03134719037

هتل سنتی عتیق

خانه ای با معماری با شکوه و بیش از 200 سال قدمت که سال 1392 بازسازی شده است. این مورد از اقامتگاه های سنتی اصفهان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و آنقدر زیباست که بسیاری آن را با نام هتل سنتی عتیق می شناسند. هتل دو حیاط جداگانه اندرونی و بیرونی دارد و دسترسی آن به مراکز تجاری و تفریحی آسان است. این مجموعه زیبا چندین اتاق مختلف دارد که بهترینشان اتاق شاه نشین است.

از جمله ویژگی های تاریخی و سنتی آن می توان به حوض آب همراه با درختان سرسبز اشاره نمود. آن قدر زیبا که ممکن است وسوسه شوید بجای گردش در شهر زمانی برای نشستن و در حیاط و نوشیدنی چای صرف کنید.

آدرس: اصفهان، خیابان چهار باغ پائین، خیابان ابن سینا، کوچه37

شماره تماس: 03134453328

اگر قصد سفر به شهر اصفهان را دارید می توانید برای رزرو بلیط، خرید آنلاین بلیط پرواز و یا بلیط قطار روی ما حساب کنید. امکان انجام تمامی این ها به صورت آنلاین و یا حضوری وجود دارد و در صورت استفاده از خدمات آنلاین می توانید تنها در چند دقیقه قیمت ها را مقایسه نموده و سفر به یاد ماندی خود در شهر اصفهان را برنامه ریزی کنید.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: الی گشت
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2205

به "معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید