معلم کارمند نیست، نیاز به قانون خاص برای فرهنگیان

به گزارش جعبه مهر، وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه حضور دانش آموزان در مدرسه ابعاد مختلف زندگی شخصیتی و اجتماعی دانش آموزان را شکل می دهد، گفت: مدرسه کانون شکل گیری و عرصه ای برای اجتماعی شدن انسان هاست.

معلم کارمند نیست، نیاز به قانون خاص برای فرهنگیان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صبح امروز وزیر آموزش وپرورش در ششمین برنامه گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش وپرورش و سایر دستگاه های دولتی و با موضوع گفتگو بر محور تحول و با حضور وزیر آموزش وپرورش، که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور، اعضای شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش، مدیران کل آموزش وپرورش استان ها و بیش از 750 نفر از مدیران مناطق آموزش وپرورش کشور به صورت ویدیو کنفرانس و از طریق بستر شبکه شاد برگزار گشت، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید با شرایط خاصی روبرو بودیم و در شرایط کرونایی سال جدید را آغاز کردیم لذا با یک مسئله بد ساختار روبرو هستیم که آینده را با ابهام روبرو کرده است بنابراین تصمیم گیری در مورد برنامه های آینده پیچیده و نیازمند ارائه برنامه های متنوع است.

وی افزود: حضور دانش آموزان در مدرسه ابعاد مختلف زندگی شخصی و اجتماعی آن ها را شکل می دهد و دور بودن بچه ها از مدرسه تأثیرات عمیق نامطلوبی را در زندگی آینده آن ها دارد لذا اولین اقدام در این شرایط متفاوت این بود که اجازه ندهیم کسی از آموزش ها جا بماند بنابراین دسترسی همه دانش آموزان را به آموزش تضمین کردیم. برای این کار گزینه های متنوعی ازجمله آموزش های حضوری و غیرحضوری تعیین کردیم که در آموزش های غیرحضوری؛ شبکه شاد، آموزش های تلویزیونی و تولید و پخش بسته های آموزشی در طبقه بندی آموزش های غیرحضوری هستند.

وزیر آموزش وپرورش شرح داد: مدرسه تنها کارکرد آموزش را ندارد، مدرسه در حقیقت کانون شکل گیری شخصیت افراد است و جایگاهی است که آینده در آن شکل می گیرد و عرصه ای برای اجتماعی شدن و عرصه ای برای تعاملات با همسالان و نقطه به یادماندنی برای انسان ها است.

وی ادامه داد: همه باید بیاموزیم که چه طور می شود ضمن اینکه بچه ها را از حقوق خودشان محروم نکنیم حق ارتباط و پیوند، حق تعامل با همسالان، حق حضور در جایگاهی که به تقویت مهارت های جمعی آن ها می انجامد را ادا کنیم و سلامت آن ها را نیز تضمین کنیم.

حاجی میرزایی اعلام کرد: باید راستا جسمی و روحی دانش آموزان را هموار کنیم و افراد را برای زندگی در دنیای آینده که به سرعت در حال تغییر و دگرگونی است آماده کنیم.

وی ادامه داد: برای حضور مؤثر دانش آموز در آینده باید به حقوق خودش آشنا باشد و مهارت های موردنیازش را کسب کند تا در آینده در جامعه دچار مشکل نشود و تعادلش به هم نخورد لذا آموزش تکالیف دانش آموز در جامعه یکی از وظایف ما است.

وی اذعان کرد: در سال های اخیر با تمرکز بر دختران طرح آموزش حقوق شهروندی را آغاز کردیم لذا تا به امروز 730 هزار نفر از دختران این آموزش ها را فراگرفته اند و بیش از 11 هزار نفر نیز آموزش های خوب زیستن را دریافت کرده اند که تقویت مهارت های ارتباطی دختران نیز از سال 92 در حال اجرا است که تا به امروز 752 هزار نفر در این دوره ها مشارکت داشتند.

حاجی میرزایی بر همکاری بیش ازپیش معاونت حقوقی رئیس جمهور و آموزش وپرورش تأکید و بیان کرد: معلم کارمند نیست، معلمان نیازمند قانون خاص خودشان هستند با مشارکت معاون حقوقی رئیس جمهور و با استفاده از تجربیات باید بتوانیم یک لایحه ویژه فرهنگیان را به مجلس تقدیم کنیم با دولت صحبت شده و آن ها نیز موافق این موضوع هستند.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7529

به "معلم کارمند نیست، نیاز به قانون خاص برای فرهنگیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلم کارمند نیست، نیاز به قانون خاص برای فرهنگیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید