نمایه سومین مقاله ISI عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ژورنال بین المللی

به گزارش جعبه مهر، سومین مقاله ISI رساله دکتری عضو هیئت علمی گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد در ژورنال بین المللی با ایمپکت فکتور 3.3 و رتبه Q2 از انتشارات SPRINGER نمایه شد.

نمایه سومین مقاله ISI عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ژورنال بین المللی

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران، هاجر باقری طولابی نخستین دانش آموخته مهندسی برق گرایش قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، بهمن 98 از رساله دکتری خود با عنوان طراحی یک الگوریتم هوشمند مبتنی بر جمعیت برای حل مسئله پخش بار احتمالاتی دفاع کرد.

این دفاع به منظور دریافت مدرک دکتری تخصصی در رشته برق قدرت توسط باقری طولابی که بورسیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد بود، انجام شد. افشین لشکرآرا دانشیار گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول استاد راهنما و راحیل حسینی دانشیار گروه نرم افزار دانشگاه آزاد واحد شهر قدس استاد مشاور این رساله بودند.

سومین مقاله ISI از رساله دکتری باقری طولابی به تازگی در ژورنال APPLIED INTELLIGENCE، با ایمپکت فکتور 3.3 و رتبه Q2 از انتشارات SPRINGER نمایه شد.

با احتساب این مقاله، سه مقاله ISI از نوع ایمپکت دار Q4، Q1، Q2 از رساله دکتری عضو هیئت علمی گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد چاپ شده که در نوع خود حتی در دانشگاه های سراسری کم نظیر است و معمولاً افراد در نهایت با دو مقاله که خیلی وقت ها هردو هم ISI ایمپکت دار نیستند، دفاع می نمایند.

دو مقاله دیگر هم از رساله دکتری باقری طولابی یکی خرداد 1399 در مجله معروف انرژی از انتشارات Elsevier با ایمپکت فکتور 6.08 و رتبه Q1 چاپ شد که جزء سه درصد ژورنال های برتر جهان در حوزه مکانیک و 15 درصد ژورنال های برتر جهان در حوزه انرژی است و یک مقاله دیگر هم از این رساله در مجله IETE Journal of Research از انتشارات Taylor & Francis با ایمپکت فکتور 1.12 و رتبه Q4 به چاپ رسید.

باقری طولابی مخترع جوان خرم آبادی به تازگی از جشنواره ملی تألیفات برتر خیام 1399 هم برای رساله دکتری برتر لوح و تندیس دریافت نموده است.

طراحی یک الگوریتم هوشمند مبتنی بر جمعیت برای حل مسئله پخش بار احتمالاتی

وی به همین مناسبت درباره رساله دکتری خود با عنوان طراحی یک الگوریتم هوشمند مبتنی بر جمعیت برای حل مسئله پخش بار احتمالاتی به خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران گفت: یک الگوریتم فرا­ابتکاری مبتی بر جمعیت جدید به نام الگوریتم سارق و پلیس (Thief and Police Algorithm، TPA) و الگوریتم اجتماع ذرات بهبودیافته (EPSO) با تقلید از رفتار تیم گدایان حرفه ای برای حل مسائل بهینه سازی با ماهیت احتمالاتی و گسسته-پیوسته حوزه مهندسی قدرت معرفی شده­ اند.

دانش آموخته مهندسی برق گرایش قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اضافه نمود: کارآیی الگوریتم سارق و پلیس با حل مسئله پخش بار احتمالاتی در یک میکروشبکه با منابع انرژی تجدیدپذیر و نیز حل مسئله گسسته-پیوسته بازآرایی همزمان با تخصیص بهینه منابع چندگانه فراوری پراکنده و خازن ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه پخش بار احتمالاتی، نتایج به دست آمده نشان می دهد نزدیکی خروجی TPA به خروجی مونت کارلو حدود 91درصد است، بیان نمود: مقایسه این نتایج تأیید می­ کند که TPA دارای نتایج مطلوبی در حل مسائل با ماهیت احتمالاتی در حوزه برق قدرت است.

باقری طولابی اعلام نمود: در خصوص مسئله بازآرایی و تخصیص بهینه منابع فراوری پراکنده و خازن در شبکه توزیع، نتیجه به دست آمده حاکی از میزان برازندگی نهایی بالاتر در مقایسه با الگوریتم های مورد مقایسه برای شبکه های توزیع 33 و 119 شینه است.

عضو هیئت علمی گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد اظهار کرد: این نتایج نشان می دهد که TPA در حل مسئله با ماهیت گسسته-پیوسته نیز نتایج مطلوبی فراوری نموده است به علاوه، TPA در یافتن بهینه سراسری در بیش از 99 درصد توابع آزمون کلاسیک و بیش از 50 درصد توابع آزمون مدرن عملکرد بهتری از الگوریتم­ های مورد مقایسه داشته است.

به گفته این مخترع جوان، نتایج اعمال الگوریتم اجتماع ذرات بهبودیافته (EPSO) پیشنهادی در حل مسئله پخش بار احتمالاتی و نیز بر روی انواع مختلف توابع آزمون مدرن نشان می­ دهد عملکرد این الگوریتم بهتر از سایر روش­ های مورد مقایسه بوده است.

هاجر باقری طولابی متولد سال 61، استاد و عضو هیئت علمی گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد ازجمله مخترعان، پژوهشگران و محققانی است که علاوه بر انتشار کتاب و مقالات متعدد معتبر، تا به امروز چهار اختراع را نیز به ثبت رسانده و سه اختراع در دست آنالیز دارد.

4062/

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7771

به "نمایه سومین مقاله ISI عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ژورنال بین المللی" امتیاز دهید

1 کاربر به "نمایه سومین مقاله ISI عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ژورنال بین المللی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایه سومین مقاله ISI عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ژورنال بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید