هجوم آمریکایی ها برای خرید ماسک های تنفسی، قیمت ماسک در آمریکا 25 برابر شد

به گزارش جعبه مهر، ترس از ویروس جدید کرونا باعث هجوم آمریکایی ها برای خرید ماسک های تنفسی و افزایش قیمت آن شده است.

هجوم آمریکایی ها برای خرید ماسک های تنفسی، قیمت ماسک در آمریکا 25 برابر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، ترس از ویروس جدید کرونا باعث هجوم آمریکایی ها برای خرید ماسک های تنفسی شده است ،علیرغم اینکه مقامات بهداشتی تاکید بر عدم خرید آنها دارند.

افزایش تقاضا برای ماسک باعث شده فروشندگان سوء استفاده نموده و قیمت ها را بالا ببرند. این به معنای کمبود وسایل بهداشتی برای کسانی است که به آن احتیاج دارند. چینی های مقیم آمریکا مقدار بیشتری از این تجهیزات را می خرند تا برای خانواده هایشان در آن سوی آبها بفرستند.

رابرت ردفیلد، مدیر مرکز جلوگیری و کنترل بیماریها در آمریکا می گوید: ما باید مطمئن شویم ماسک های ان95 کافی برای پزشکان و پرستارانی که از بیماران مراقبت می نمایند در اختیار داریم. این ماسک ها هیچ نقشی در جامعه ندارند و از این که می بینم مردم بدون دلیل با آنها بیرون می فرایند ناراحت هستم. آمریکایی ها به این ماسکها احتیاجی ندارند. آنها ماسک می خرند چون ترسیده اند.

مرکز جلوگیری و کنترل بیماری ها اعلام نمود: مردم سالم در آمریکا احتیاجی به پوشیدن ماسک ندارند چون از آنها در برابر این ویروس جدید محافظت نمی کند.

ولی کارکنان بهداشتی که با بیماران مبتلا به ویروس کرونا سر و کار دارند، به این ماسک ها احتیاج دارند.اما وقتی نوبت به ترس می رسد، منطق جایگاهی ندارد.

تقاضا برای ماسک به بالاترین حد طی ماه های گذشته رسیده است.کاربران سایت آمازون طی 30 روز گذشته، 862 هزار بار کلمه ماسک ان95 را جستجو نموده اند.این رقم در ماه دسامبر تنها 4500 بار طی 30 روز بود.

افزایش تقاضا مسلما باعث افزایش قیمت هم می گردد.قیمت یک بسته 100 تایی از این ماسکها که در ابتدا 8 دلار بود، حالا به 200 دلار رسیده است و حتی با این قیمت هم هنوز به فروش می رسد.

کارکنان مراکز بهداشتی کسانی هستند که واقعاً به این ماسک ها احتیاج دارند چون از این بیماران نگهداری می نمایند.مطالعات اولیه نشان می دهد 40 پرستاری که از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ووهان نگهداری می کردند، خودشان مبتلا شدند.

ردفیلد گفت:ما باید مطمئن شویم که همه بیمارستانهای کشور تجهیزات حافظت شخصی در برابر این ویروسها را دارند، تجهیزاتی مثل دستکش، ماسک، لباس و ...

اولویت اصلی اکنون با کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی است چون اگر آنها از پای بیفتند، هیچکس باقی نمی ماند.

97

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4955

به "هجوم آمریکایی ها برای خرید ماسک های تنفسی، قیمت ماسک در آمریکا 25 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم آمریکایی ها برای خرید ماسک های تنفسی، قیمت ماسک در آمریکا 25 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید