هشدار یونیسف درباره تاثیر خشونت های کنگو بر شرایط بچه ها

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یونیسف با صدور بیانیه ای گفت: جان و آینده بیش از 3 میلیون کودک در جمهوری دموکراتیک کنگو در معرض خطر قرار گرفته است ولی جامعه جهانی به این فاجعه هیچ توجهی نمی کند.

هشدار یونیسف درباره تاثیر خشونت های کنگو بر شرایط بچه ها

طبق آمارهای سازمان ملل حدود 5.2 میلیون نفر از جمعیت کنگو به دلیل سال ها خشونت و درگیری های مسلحانه در این کشور آواره و بی خانمان شده اند.

یونیسف در بخش دیگری از بیانیه خود گفت: تعداد آوارگان کنگو پس از سوریه بالاترین رقم در سطح جهان است و نیمی از این جمعیت فقط طی یک سال گذشته آواره شده اند.

صندوق بچه ها سازمان ملل در ادامه بیانیه خود اضافه نمود: خانواده های آواره در اردوگاه های پر ازدحام زندگی می کنند که هیچ گونه امکاناتی از جمله آب آشامیدنی سالم و یا خدمات درمانی ندارند. بخش دیگری از آوارگان به مناطق فقیر و جنگ زده کشور پناه برده اند و در حال حاضر بیش از 8 میلیون نفر از جمعیت کنگو از کمبود مواد غذایی رنج می برند.

یونیسف در بیانیه خود به سوءاستفاده و آزار جنسی و سربازگیری بچه ها نیز اشاره می کند و هشدار می دهد که طی شش ماه اول سال 2020 این موارد در مقایسه با سال قبل 16 درصد افزایش یافته است.

کنگو یکی از بزرگترین کشورهای آفریقایی و وسعت آن به اندازه اروپای غربی است. طی چند دهه اخیر این کشور به خصوص نواحی شرقی آن، دستخوش جنگ و درگیری مسلحانه بین خشونت طلبان محلی بوده است.

گروههای مسلح گوناگونی که باقیمانده جنگ داخلی دهه نود میلادی هستند چهار ایالت شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو را در کنترل خود دارند. از شروع عملیات ارتش کنگو علیه این گروه های مسلح در پاییز سال 2019 تا به امروز هزاران نفر توسط گروه های مسلح کشته شده اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز پنجشنبه بیان نمود که طی سال گذشته فقط در دو ناحیه کیوو و ایتوری بیش از دو هزار غیر نظامی کشته شده اند.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9678

به "هشدار یونیسف درباره تاثیر خشونت های کنگو بر شرایط بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار یونیسف درباره تاثیر خشونت های کنگو بر شرایط بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید