همه کوشش ها بر خرید سریع واکسن متمرکز گردد

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای به وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت زمان در مقابله با همه گیری کووید 19 تهیه واکسن این بیماری در مقطع زمانی تعیین را خواهان و گفت سازمان نظام پزشکی در این خصوص اقدامات خود را با تشکیل کمیته ای شروع نموده است.

همه کوشش ها بر خرید سریع واکسن متمرکز گردد

به گزارش نظام پزشکی، متن این نامه به توضیح زیر است:

جناب آقای دکتر نمکی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام

همانگونه که استحضار دارید طولانی شدن اپیدمی بیماری کووید 19 در دنیا و کشورمان ایران، صدمات جبران ناپذیری را به حوزه سلامت و معیشت مردم وارد ساخته است. طبیعتاً رهایی از این بیماری و آثار مخرب آن جزو خواسته های عموم و مسئولان کشور است.

ضمن ارج نهادن بر کوشش های دانشمندان عزیز کشورمان برای فراوری واکسن کرونا، عنصر زمان برای مقابله با این بیماری بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

با توجه به فراوری و آغاز استفاده از واکسن در کشورهای مختلف به نظر می رسد، ضروری است همه کوشش ها بر خرید هر چه سریع تر واکسن و آغاز واکسیناسیون مردم عزیز کشورمان در یک بازه زمانی معین متمرکز شود.

سازمان نظام پزشکی به عنوان نهاد مرجع صنفی بر اساس بند ت ماده 3 قانون سازمان نظام پزشکی برای تهیه و ارائه خدمات واکسیناسیون به مردم و کادر درمان اعلام آمادگی می کند.

همچنین این سازمان برای پیگیری ویژه تهیه واکسن، کمیته ای را معین کرده تا با هماهنگی وزارت بهداشت و دولت و در راستای فعال کردن دیپلماسی عمومی، اقدام عاجل در این زمینه به عمل آورد.

دستور مساعد جنابعالی در خصوص این همکاری و تسریع در زمینه تهیه واکسن موجب امتنان است.

دکتر محمدرضا ظفرقندی

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8645

به "همه کوشش ها بر خرید سریع واکسن متمرکز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه کوشش ها بر خرید سریع واکسن متمرکز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید