واشنگتن پست: ترامپ و کیم جونگ اون با مشاوران خود اختلاف نظر دارند

به گزارش جعبه مهر، رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی که پیش از بالا دریافت اخیر تنش ها درباره خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره مذاکره می کردند، با مشاوران خودشان به جدال پرداختند.

واشنگتن پست: ترامپ و کیم جونگ اون با مشاوران خود اختلاف نظر دارند

به گزارش ایسنا، براساس گزارش واشنگتن پست، مقام های فدرال پنج شنبه از توقیف اولین محموله کشتی کره شمالی که نقض تحریم های آمریکاست، خبر دادند. این تحولات پس از پرتاب آزمایشی دو موشک بالستیک کره شمالی، اولین پرتاب پیونگ یانگ در 500 روز گذشته، رخ داد.

تجدید تنش ها که به دنبال وقفه ای یک ماهه و ادامه مذاکرات رخ داد، محدودیت های آنچه ترامپ روابط گل و بلبل با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نشان داده است پر رنگ می نماید.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به پی بی اس نیوزآور گفت: او تصاویری برایش می فرستد. او نامه هایی برایش می فرستد. رئیس جمهوری آمریکا برای داشتن روابطی خوب با کیم جونگ اون بسیار مشتاق است. دونالد ترامپ هم ماه مارس پس از خروج از گفت وگوهای هسته ای با کیم در ویتنام در پیامی نوشت: ما گفت وگوهای خوبی با کیم جونگ اون داشتیم. می دانیم آنها چه می خواهند و آنها می دانند که ما به چه چیزی باید برسیم. روابط خوب است، بگذارید ببینیم چه می گردد!

چندین منبع آگاه به واشنگتن پست گفتند، در عین حال ظاهرا این مذاکرات با مناقشه داخلی دو طرف گفت وگوها از ادامه کار بازمانده است.

به گزارش واشنگتن پست، رهبر کره شمالی ماه آوریل کیم یونگ چول، مذاکره کننده هسته ای اصلی خودش را برکنار کرد و در واقع فردی با روینمودهای سختگیرانه را از مذاکرات با آمریکا کنار گذاشت.

ترامپ هم اخیرا پس از گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهوری کره جنوبی با بعضی از مشاورانش به مشکل برخورد. او از ارائه یاری ها برای کره شمالی با هدف حل کمبود مواد غذایی این کشور حمایت نموده است و این در حالیست که بعضی نگرانند از فشار داخلی بر کیم جونگ اون برای مذاکره کاسته گردد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین ماه مارس پس از آنکه تحریم های آینده علیه پیونگ یانگ را لغو کرد و متوجه شد تحریم ها بدون تایید او اعمال شده اند، به شدت خشمگین شد. اسکات اسنایدر، کارشناس مسائل کره در شورای روابط خارجی به واشنگتن پست گفت: مساله اینجاست که در دو سیستم شاهد هستیم که بروکراسی ها همیشه مطابق با سیگنال رهبران آن پیش نمی رود.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: انتخاب
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3976

به "واشنگتن پست: ترامپ و کیم جونگ اون با مشاوران خود اختلاف نظر دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: ترامپ و کیم جونگ اون با مشاوران خود اختلاف نظر دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید