واکنش بازار به فساد مالی دو مشاور سابق ترامپ، افت بازار سهام

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، درحالی که موقعیت سیاسی رییس جمهور ترامپ با اتهامات وارده به 2 مشاور سابق او تهدید گردیده است و بازارها منتظر مذاکرات تجاری چین و آمریکا هستند، سهام افت کرد و قیمت اوراق قرضه بالا رفت.

واکنش بازار به فساد مالی دو مشاور سابق ترامپ، افت بازار سهام

ای مینی اس اندپی500 درحالی که بازارها آرام آرام محکومیت رییس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ در 8 اتهام فساد مالی و محکومیت جداگانه وکیل شخصی او را هضم می نمایند، 0.1 درصد افت کرد.

درحالی که سرمایه گذاران به خرید اوراق قرضه به عنوان یک سرمایه امن پناه بردند، سود اوراق قرضه آمریکا افت کرد و افت شاخص اس اندپی باعث شد تا قیمت سهام اروپایی هم کاهش پیدا کند.

سود اوراق 10 ساله آمریکا که روز سه شنبه 2.844 درصد بود، امروز تا 2.82315 درصد پایین آمد.

کریستوف ریگر، استراتژیت کامرز بانک می گوید: ترامپ پیش از این هم با اتهاماتی روبرو گردیده و آنها را پشت سر گذاشته است، بنابراین فعلا باید منتظر بود و دید که آیا این باعث شروع یک فصل جدید خواهد شد و یا دوباره اوضاع آرام گردیده و بازارها به جلو حرکت می نمایند.

شاخص ام اس سی آی مربوط به سهام جهانی که شاخص های 47 بورس مهم کشورهای مختلف جهان را دنبال می نماید، به دنبال رکوردزنی اس اندپی 500 در معاملات دیشب، امروز توانست 0.3 درصد رشد کند.

شاخص استاکس 600 اروپا هم که امروز با انتظار بازارها برای مذاکرات تجاری آمریکا و چین، در مقادیر پایین تری باز گردیده بود، 0.2 درصد بالا رفت. این در شرایطی است که اظهارات ترامپ مبنی بر این که انتظار ندارد پیشرفتی در این مذاکرات صورت بگیرد، فضای بازار را مبهم نموده است.

دلار پس از انتقاد ترامپ از سیاست های فدرال رزرو، در بازار ارز سودهای اوایل امروز خود را به طور کامل از دست داد و آماده شد ششمین روز متوالی ضرردهی را ثبت کند.

شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان 0.1 درصد پایین آمد و به 95.127 واحد رسید.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 159

به "واکنش بازار به فساد مالی دو مشاور سابق ترامپ، افت بازار سهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش بازار به فساد مالی دو مشاور سابق ترامپ، افت بازار سهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید