خاتمه نمایشگاه کتاب شروع تجدید عهد اهالی قلم در پیشبرد نهضت کتاب و کتابخوانی است

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: رئیس نمایشگاه کتاب تهران در مراسم اختتامیه گفت: خاتمه نمایشگاه کتاب تهران شروع تجدید عهد اهالی قلم ، خانواده چاپ و نشر ، رسانه ها و مسئولان کشور در پیشبرد نهضت کتاب و کتابخوانی است.

خاتمه نمایشگاه کتاب شروع تجدید عهد اهالی قلم در پیشبرد نهضت کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، مراسم اختتامیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دقایقی پیش در سالن اختتامیه این نمایشگاه در بخش بین الملل شروع شد .

علی اسماعیلی رئیس نمایشگاه کتاب تهران در سخنانی گفت: بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران را در حالی به انتها می بریم که سیل عاشقان بی قرار کتاب از اقساط نقاط کشور با حضور میلیونی خود همچنان به این ضیافت پرشکوه علم و ادب می پیوندند.نمایشگاه کتاب نه تنها نکوهداشت کتاب و کتابخوانی است و نه فقط برترین جشن دانایی و مهمترین و بزرگترین رویداد فرهنگی مکتوب کشور است که پس از بیست و شش دوره برگزاری امروز به راست قامتی سرو خود به سنتی فرهنگی ، میراثی ، معنوی و دستاوردی متعلق به همه ایرانیان و بلکه کتابخوانان دنیا مبدل شده است.

وی اضافه نمود: نمایشگاه کتاب آیینه روشن و بی زنگار در پیش روی فرهنگ مکتوب و مکتوبات فرهنگی ما است و نیز فرصتی ذی قیمت برای تجلیل و تکریم پدیده آورندگان کتاب رقابت سالم و تعاملات صنفی ناشران ، نیازمندی مخاطبان، توجه به جلوه های بصری و زیبا شناسی کتاب و در یک کلام کوشش برای تقویت حضور همیشگی کتاب در متن زندگی است.

اسماعیلی گفت: نمایشگاه کتاب جلوه ای از نهضت همگانی و توقف ناپذیر کتابخوانی و مطالعه مفید در جامعه است که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بارها بر ضرورت پیشبرد و پویایی آن تاکید فرموده اند. از این رو همچنان که بیست و ششمین تجربه برپایی این اقتدار فرهنگی نظام را به انتها می بریم بار مسئولیتی سنگین را نیز بر دوش نهاده ایم زیرا مردم مومن ، ولایتمدار و فرهنگ دوست ما از اقساط نقاط کشور عشق و شوق وصل ناپذیر خود را به کتاب نشان دادند.

رئیس نمایشگاه کتاب اضافه نمود: انتها جشن کتاب شروع تجدید عهد اهالی قلم ، خانواده چاپ و نشر ، رسانه ها ، مطبوعات و مسئولان کشور در پیشبرد نهضت کتاب و کتابخوانی است. نهضتی که رکن وثیق احیای تمدن اسلامی است.

اسماعیلی گفت :همه باید بکوشیم تا دغدغه ها و دلالت های رهبر معظم انقلاب را درباره رشد کتاب و کتابخوانی و تناسب بین حضور وصف ناپذیر و افزایش میزان مطالعه را به شایستگی پاسخ گوییم.حمایت از اقتصاد چاپ و نشر ، تنوع بخشی به بازار کتاب، خلق آثار بی بدیل به ویژه در حوزه معارف اهل بیت و دفاع مقدس مبتنی بر نیازهای روز مخاطب بهبود معیشت ودرک منزلت اهل قلم تبلیغ و اطلاع رسانی کتاب خوب در رسانه ها ، تغییر جهت نظام آموزشی حافظه محوری به جست وجو در منابع غنی و اصیل اسلامی و انتها تبدیل کتابخانه ها و کتاب فروشی ها به میعادگاه محبوب نسل جوان جز به وسیله هم دلی و هم اندیشی دستگاه های گوناگون و همتی بلند ممکن نیست.

سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد اضافه نمود: امیدوارم حاصل این همراهی و هم افزایی کتاب های غنی تر و سازنده تر و مخاطبانی پویاتر و ژرف اندیشه تر از دیروز باشد.

وی در انتها از کلیه دستاندرکاران برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قدردانی کرد.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4823

به "خاتمه نمایشگاه کتاب شروع تجدید عهد اهالی قلم در پیشبرد نهضت کتاب و کتابخوانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه نمایشگاه کتاب شروع تجدید عهد اهالی قلم در پیشبرد نهضت کتاب و کتابخوانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید