کرونا، اذعان مقام آمریکایی به قصور دولت ترامپ در حفاظت از جان مردم

به گزارش جعبه مهر، عضو ارشد کارگروه مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید به اهمال دولت آمریکا در حفظ جان مردم و قصور در اقدامات پیشگیرانه برای اجتناب از تلفات، اعتراف کرد.

کرونا، اذعان مقام آمریکایی به قصور دولت ترامپ در حفاظت از جان مردم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دکتر آنتونی فائوچی رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های واگیر در ایالات متحده می گوید دولت آمریکا در برابر توصیه های وی برای اجرای تعطیلی عمومی در ماه فوریه به جای نیمه ماه مارس، مقاومت نموده و اگر این کار انجام می شد، جان بسیاری از قربانیان ویروس کووید19 را می توانستند حفظ نمایند.

فائوچی شامگاه یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی.ان.ان ضمن اشاره به اقدامات بیشتری که دولت آمریکا می توانست برای مقابله با ویروس کرونا انجام دهد، گفت: مشخصاً منطقی است که بگوییم اگر شما یک فرایند جاری مقابل خود داشته باشید و زودتر اقدامات مقابله ای را آغاز می کردید، می توانستید جان مردم را نجات دهید.

وی همچنین به صورت غیرمستقیم گفت که دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ به توصیه ها برای تعطیلی سراسری در این کشور در ماه فوریه عمل نکرد و مقصر شرایطی است که اکنون در این کشور به وجود آمده است.

این عضو ارشد کارگروه کروناویروس در کاخ سفید، در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا ترامپ تا نیمه ماه مارس مقررات فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را ابلاغ نکرد، گفت: همانطور که بارها گفتم، ما از منظر کاملا درمانی به موضوع نگاه می کنیم. ما توصیه ای می کنیم. اغلب به این توصیه عمل می گردد، برخی وقت ها هم نمی گردد... اکنون نیز وضع ما این است.

این در حالی است که گزارش بازرسی کل در وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نشان می دهد که بیمارستان های این کشور با کمبود تجهیزات محافظتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، روبرو بوده و از دستورالعمل های دولت نیز دچار سردرگمی شده اند. (جزئیات بیشتر)

ترامپ ظرف 22 روز گذشته در تمامی 50 ایالت آمریکا شرایط اضطراری اعلام نموده است. اعلام شرایط فاجعه در آخرین ایالت در همان روزی رخ داد که آمریکا در آمار جان باختگان بر اثر ابتلا به کووید-19 از ایتالیا پیشی گرفته و در صدر جدول جای گرفت.

بر اساس آمار اعلامی، تا کنون در آمریکا تا کنون در آمریکا 560433 مبتلا به ویروس کرونا و 22115 مورد فوتی بر اثر آن گزارش شده است.

پیش از این نیز تصاویری از تصاویری از بیمارستان نیویورک منتشر شده بود که نشان می داد اجساد قربانیان ویروس کرونا را در کیسه های مخصوص در راهروهای این بیمارستان رها نموده اند. (جزئیات بیشتر)

م

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5698

به "کرونا، اذعان مقام آمریکایی به قصور دولت ترامپ در حفاظت از جان مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، اذعان مقام آمریکایی به قصور دولت ترامپ در حفاظت از جان مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید