10 دره چشمگیر

به گزارش جعبه مهر، کانیون یک دامن بین دو صخره است . معمولا توسط یک رودخانه ایجاد می‌شود که باعث فرسایش می‌شود . امروزه برخی رودخانه‌ها خشک شده‌اند و یک مناظر زیبا را رها کرده‌اند . بعضی از رودخانه‌ها هنوز در حال حکاکی بر روی صخره‌ها هستند و به مناظر اضافه می‌شوند . این لیست از ده دره زیبا را که ممکن است می‌خواهید بازدید کنید بررسی کنید .

10 دره چشمگیر

10. موج , آریزونا , آمریکا
دویست میلیون سال پیش یک صحرای شنی در اینجا قرار داشت . سرانجام توده‌های شنی مهاجر این منظره تماشایی را شکل دادند .
9. برایس کنیون , یوتا , آمریکا
در واقع , این یک مجموعه تماشایی از آمفی تئاترها طبیعی بزرگ است . سنگ‌ها می‌توانند قرمز , نارنجی و حتی سفید باشند . این نام توسط پیشگامان مورمنی ارایه شده‌است , که در سال 1874 در منطقه مستقر شده‌اند .
8. Wulingyuan , چین
این نقطه تاریخی برای ستون‌های ماسه‌سنگ " quartzite " قابل‌توجه است . آن‌ها ممکن است به ارتفاع 2600 فوت ( 800 متر ) برسند . در فهرست میراث جهانی یونسکو , قله‌های با شکوه و زیبایی در یونسکو ثبت شده‌است .
7. گراند کانیون , آریزونا , آمریکا
این دره توسط رودخانه کلورادو ساخته شده‌است . آن در هفت شگفتی طبیعی فهرست جهانی یافت می‌شود . آن 277 مایل ( 387 کیلومتر ) طول و 18 مایل ( 29 کیلومتر ) عرض و بیش از یک مایل ( 1800 متر ) عمق دارد . آمریکایی‌های بومی آن را مکان مقدسی تلقی می‌کردند .
6. Blyde کانیون , آفریقای جنوبی
این کوه بخشی از رشته‌کوه معروف drakensberg است . آن به مدت 16 مایل ( 26 کیلومتر ) امتداد دارد و گاهی بیش از 4500 فوت ( 1,372 متر ) عمق دارد . این دره یک دره سبز زیبا است که بازدیدکنندگان زیادی را جذب می‌کند .
5. کینگ کانیون , استرالیا
برخی از دره‌های باریک , حتی دیواره‌ای زیبا هستند که تا 330 فوت ( 100 متر ) بالا می‌روند . این‌ها مکان‌های مقدس بومی هستند .
4. Gorge دو Verdon , فرانسه
دره رودخانه‌ای است . آن در کوت dAzur - یک اقامتگاه فانتزی فرانسوی یافت می‌شود . رودخانه Verdon با آب فیروزه‌ای فیروزه‌ای خود جذب می‌شود .
3- Piva کانیون , مونته نگرو
این دره و همچنین طبیعت اطراف آن , به خاطر زیبایی طبیعی مشهور هستند . مسیرهای پیاده شدید بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کنند . این کارخانه همچنین صاحب یکی از بالاترین سدها ( 720 فوت , 220 متر ) در اروپا است .
2. Charyn کانیون , قزاقستان
این دره پر از شکوه به مدت 50 مایل ( 80 کیلومتر ) امتداد دارد . این کوه بخشی از دامنه کوه تین شان شمالی است .
1. Antelope کانیون , آمریکا
این منطقه به دلیل فرسایش و sub های هوایی تشکیل شده‌است . Antelope بازدیدکنندگان بسیاری را جذب می‌کند , بسیار خوش عکس و حتی مرموز است : به خاطر خطوط صخره و نور خورشید , به نظر می‌رسد که این دره پر از غبار است .

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 17

به "10 دره چشمگیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دره چشمگیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید