23 بازداشتی و 4 زخمی حاصل درگیریهای خشونت بار طرفداران ترامپ در واشنگتن

به گزارش جعبه مهر، در این روز اعتراضات مشابهی نیز در دیگر ایالت های آمریکا از جمله جورجیا، پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، نوادا و آریزونا برگزار شد

23 بازداشتی و 4 زخمی حاصل درگیریهای خشونت بار طرفداران ترامپ در واشنگتن

واشنگتن، پایتخت ایالات متحده آمریکا عصر شنبه صحنۀ درگیری گروه های راست افراطی با مخالفانشان در جریان راهپیمایی علیه پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا بود.

به گزارش یورونیوز، راهپیمایی مخالفان پیروزی جو بایدن که بدون هیچ مدرکی همچنان بر تقلب در انتخابات 3 نوامبر تاکید داشتند، در ابتدا به شکل مسالمت آمیز برگزار گشت. آنها ضمن سردادن شعارهایی درباره تقلب در انتخابات، راهی کنگره و دادگاه عالی آمریکا شدند. پلیس در این روز بسکمک از راه های منتهی به کنگره و دادگاه عالی را به کمک خودروها و کامیون هایش بسته بود.

اما با تاریک شدن هوا به تدریج بر شمار اعضای گروه های راست افراطی به ویژه گروه خشن پسران مفتخر (Proud Boys) افزوده شد. حدود 200 نفر از اعضای پسران مفتخر که پیش از آغاز این راهپیمایی، تجمعی را در نزدیکی هتل ترامپ برگزار کرده بودند، به این تظاهرات مسالمت آمیز پیوستند و با مخالفان خود در گروه انتیفا درگیر شدند.

آنها ضمن فریاد علیه مخالفان خود در گروه انتیفا، پرچم های زندگی سیاهان مهم است را آتش زدند.

درگیری دو طرف با وجود مداخله پلیس و حتی استفادۀ نیروها از اسپری فلفل برای متفرق کردن معترضان، تا پاسی از شب ادامه داشت.

در پی این درگیری ها 23 نفر توسط نیروهای پلیس دستگیر و دست کم 4 نفر به دلیل حمله با چاقو زخمی و روانه بیمارستان شدند. رسانه های محلی واشنگتن می گویند که یک نفر نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

در این روز اعتراضات مشابهی نیز در دیگر ایالت های آمریکا از جمله جورجیا، پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، نوادا و آریزونا برگزار گشت؛ یعنی در ایالت هایی که طرفداران ترامپ همواره سعی داشتند شمارش آرای انتخابات را متوقف کنند.

دونالد ترامپ همچنان از پذیرفتن شکست در انتخابات خودداری می کند و بدون ارائه شواهدی روشن، از تقلب سخن می گوید.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8585

به "23 بازداشتی و 4 زخمی حاصل درگیریهای خشونت بار طرفداران ترامپ در واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 بازداشتی و 4 زخمی حاصل درگیریهای خشونت بار طرفداران ترامپ در واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید