3 محموله اشیاء عتیقه و تاریخی به ایران بازگردانده شد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، سمیع الله حسینی مکارم ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به استرداد اشیا تاریخی ایران از خارج به کشور گفت: یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید که سابقه تاریخی ندارد بازگرداندن سه محموله تاریخی ایران از خارج کشور بود که با تلاش های حقوقی و مراودات و تعاملات اجرا شده این اقدام عملیاتی شد.

3 محموله اشیاء عتیقه و تاریخی به ایران بازگردانده شد

وی با اشاره به استرداد نهایی 349 قطعه از اشیا عتیقه خوروین استان لبرز از کشور بلژیک بیان نمود: این کار در تاریخ سابقه نداشته و بیش از 50 سال بود که این اشیا در این کشور وجود داشتند.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین با اشاره به استرداد قطعی 108 قطعه از اشیا عتیقه چغامیش استان خوزستان به کشور گفت: این اشیا عتیقه نیز از مرکز شرق شناسی دانشگاه شیکاگو آمریکا به کشور بازگردانده شده اند.

حسینی مکارم همچنین از استرداد 30 قطعه اشیا عتیقه قبل و بعد از اسلام از کشور ایتالیا خبر داد و گفت: این اشیا تاریخی تحویل سفیر ایران در ایتالیا داده شده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های جدی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور این بوده که با تعامل اشیایی که حق طبیعی ما است را به کشور بازگردانیم.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4768

به "3 محموله اشیاء عتیقه و تاریخی به ایران بازگردانده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 محموله اشیاء عتیقه و تاریخی به ایران بازگردانده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید