49 سازمان سوری اقدام ترکیه در قطع آب شمال شرق سوریه را محکوم کردند

به گزارش جعبه مهر، 49 سازمان مردم نهاد سوریه در بیانیه ای اقدام ارتش و مزدوران ترکیه در قطع آب مناطق شمال شرقی سوریه را محکوم و آن را جنایت جنگی توصیف کردند.

49 سازمان سوری اقدام ترکیه در قطع آب شمال شرق سوریه را محکوم کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با ادامه حملات ارتش و مزدوران وابسته به ترکیه به ایستگاه آب علوک در شهر رأس العین که آب مورد احتیاج 600 هزار نفر را تأمین می نماید، سازمان های مردم نهاد سوریه بیانیه ای در این خصوص صادر کردند.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، 49 سازمان سوری در این بیانیه، در مورد تأثیر بسزای قطعی آب بر شیوع ویروس کرونا در مناطق شمال شرق سوریه هشدار داده و خواهان مدیریت این ایستگاه پمپاژ آب به دست کشورهای بی طرف بین المللی شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است که مسأله آب شرب مردم که از آن برای شست و شو نیز استفاده می گردد باید به دور از درگیری های نظامی و اختلافات سیاسی باشد.

امضاء کنندگان این بیانیه همچنین تأکید کردند که تمامی ساکنان شمال شرق سوریه باید به طور عادلانه از منابع آبی کشورشان بهره مند شوند. آن ها در ادامه از سازمان ملل، اتحادیه اروپا، سازمان بهداشت جهانی و دولت آمریکا خواستند تا با فشار به دولت ترکیه مانع تکرار قطع آب به هر دلیلی بر روی مردم شوند.

سازمان های مردمی سوریه همچنین اقدام عامدانه ترکیه در محروم کردن ساکنان شمال شرق سوریه از آب آشامیدنی را بر خلاف تمامی قوانین بین المللی و جنایت جنگی توصیف کردند.

ارتش و تروریست های حامی ترکیه از تاریخ 21 مارس (دوم فروردین) اقدام به قطع دوباره آب ایستگاه پمپاژ علوک نموده اند. ایستگاهی که عمده آب مورد احتیاج شهر الحسکه، تل تمر، اردوگاه آوارگان الهول و العریشه را تأمین می نماید. ارتش ترکیه پیش از آن نیز در دو مرتبه یک بار در اکتبر 2019 و و دیگر بار در 24 فوریه گذشته اقدام به این کار نموده بودند.

دولت سوریه نیز این اقدام ترکیه را جنایت جنگی توصیف و اعلام نموده که مجبور شده است با استفاده از تانکرهای آب، احتیاج روزانه مردم را تأمین کند.

.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5464

به "49 سازمان سوری اقدام ترکیه در قطع آب شمال شرق سوریه را محکوم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "49 سازمان سوری اقدام ترکیه در قطع آب شمال شرق سوریه را محکوم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید