آمازون متهم به نقض قوانین رقابتی شد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا آمازون را متهم نموده به رقابت خرده فروشی ها خسارت زده است. این شرکت فناوری آمریکایی متهم است با سواستفاده از قدرت و اطلاعات به مزیت رقابتی ناعادلانه ای بر خرده فروشان کوچکتری دست یافته که کالاهایشان را در آمازون می فروشند.

آمازون متهم به نقض قوانین رقابتی شد

این اقدام در حالی انجام می گردد که همه گیری ویروس کرونا، نقش آمازون در اقتصاد جهانی را پررنگتر نموده زیرا فروش آنلاین در قرنطینه به اوج رسیده است.

البته از مدتی کمیسیون اتحادیه اروپا تحقیقات درباره موقعیت آمازون به عنوان یک بستر برای شرکت های کوچک و یک فروشنده رقیب را شروع نموده است.

به همین دلیل قانونگذاران اتحادیه اروپا عملکرد آمازون برای جمع آوری اطلاعات رقبایی که در پلتفرمش کالاهای مختلف از لوازم الکترونیکی گرفته تا مواد غذایی می فروشند را آنالیز نموده است. آنها ادعا می نمایند آمازون با استفاده از اطلاعات حساس که نشان می دهد چه کالایی محبوب است، محصولات خود را ارتقا می دهد.

مارگرت وستاگر کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا در این باره می گوید: استفاده از اطلاعات به آمازون اجازه می دهد روی کالاهای پرفروش تمرکز کند به این ترتیب فروشندگان طرف سوم را به حاشیه می راند و ظرفیت رشد آنها را محدود می نماید.

این درحالی است که آمازون در آمریکا نیز با چالش هایی روبرو است و قانونگذاران این کشور نیز مشغول آنالیز شیوه عملکرد آن با فروشندگان خرد هستند.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8161

به "آمازون متهم به نقض قوانین رقابتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون متهم به نقض قوانین رقابتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید