برای اولین بار ، عربستان سعودی میزبان کشتی کج زنان می گردد

به گزارش جعبه مهر، عربستان سعودی که چندی است اجرای برنامه اصلاحات پیشنهادی محمد بن سلمان برای زدودن چهره محافظه کار افراطی این کشور را در دستور کار دارد برای نخستین بار میزبان یک مسابقه کشتی کج زنان می گردد.

برای اولین بار ، عربستان سعودی میزبان کشتی کج زنان می گردد

به گزارش یورونیوز، شرکت آمریکایی ورلد رسلینگ اینترتیمنت ملقب به دبلیودبلیوای WWE که مسئولیت سازماندهی مسابقات کشتی کج را برعهده دارد، تایید نموده است که یک مسابقه کشتی کج زنان برای نخستین بار روز پنجشنبه در عربستان سعودی برگزار می گردد.

بر اساس بیانیه شرکت آمریکایی دبلیودبلیوای ناتالیا و لیسی ایوانس، دو سوپر استار دنیای کشتی کج زنان قرار روز پنجشنبه در ورزشگاه بین المللی ملک فهد با یکدیگر مبارزه نمایند. این مسابقه در چارچوب مهم ترین رویداد ورزشی کشتی کج موسوم به کرون جیول برگزار می گردد که بینندگان پرشماری را در آمریکا و دیگر نقاط دنیا پای تلویزیون ها می نشاند.

برگزاری این مسابقه ورزشی یکی از برنامه های رویدادی موسوم به فصل ریاض است به مدت دوماه میزبان یکصد رویداد مهم ورزشی و تفریحی در سطح دنیای خواهد بود.

یورونیوز نوشت: کشور پادشاهی عربستان سعودی که به داشتن رویکردی به شدت محافظه کارانه در دنیا شهرت یافته است چند سالی است که برای تلطیف این چهره از رویدادهای ورزشی یاری گرفته است. میزبانی سوپرکاپ فوتبال ایتالیا، برگزاری یک مسابقه اتومبیل رانی فرمول ای و نامزدی برای مشارکت در برگزاری رالی داکار از جمله برنامه های ورزشی است که عربستان برای رسیدن به هدف یاد شده به آنها متوسل شده است.

ریاض همچنین از ماه سپتامبر اعلام نمود که برای نخستین بار میخواهد برای گردشگران خارجی ویزا توریستی صادر کند. این مسئله در کشوری که تاکنون درهایش را تنها به روی بازرگانان، تیم های ورزشی و نیز زائران شهرهای مقدس مکه و مدینه باز می کرد اقدامی کم سابقه محسوب می گردد.

طیف گسترده اصلاحات در عربستان تنها به ورزش محدود نمی گردد. عربستان پیشتر، از ماه اوت گذشته تسهیلاتی را برای سفر شهروندان زن خود به خارج کشور فراهم نموده و زنانِ بزرگتر از بیست و یک سال را مجاز به دریافت گذرنامه و سفر به خارج بدون اجازه همسر اعلام نموده بود.

این روند همان چیزی است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در پی اصلاح و ایجاد تغییرات اساسی در آن است. سیاست های اصلاحی که از مدت ها پیش به ابتکار ولیعهد عربستان در این کشور اجرا شده بعضی محدودیت ها را از میان برداشته و سبب شده تا شهروندان این کشور به آزادی های بیشتر اجتماعی دست یابند. اعطای مجوز رانندگی به زنان، باز شدن سینماها و برگزاری کنسرت های موسیقی و رویدادهای متنوع ورزشی در این کشور از جمله این تغییرات عنوان شده است.

لازم به ذکر است که عربستان سعودی سال گذشته میلادی نیز میزبان نخستین مسابقه کشتی کج شده بود بدون آنکه برنامه ای برای مسابقه میان زنان در آن پیش بینی شده باشد. این رویداد اما بواسطه انتشار ناشیانه یک ویدیوی تبلیغی که در آن چند قهرمان زن کشتی کج با لباس های کوتاه به تصویر کشیده شده بودند جنجالی از آب درآمد و مقامات ورزشی عربستان را مجبور به عذرخواهی کرد.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3792

به "برای اولین بار ، عربستان سعودی میزبان کشتی کج زنان می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای اولین بار ، عربستان سعودی میزبان کشتی کج زنان می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اولین بار ، عربستان سعودی میزبان کشتی کج زنان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید