تداوم بارش باران در کشور، افزایش دما و وزش باد شدید درسواحل دریای خزر

به گزارش جعبه مهر، مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی روند بارشی کشور را طی امروز و دو روز آینده (1 تا 3 آبان ماه) اعلام و اظهار کرد: در بعدازظهر فردا افزایش نسبی دما و وزش باد شدید در سواحل دریای خزر پیش بینی می گردد.

تداوم بارش باران در کشور، افزایش دما و وزش باد شدید درسواحل دریای خزر

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: در بعدازظهر فردا و صبح پس فردا (2 و 3 آبان ماه) در نوار شمالی کشور، افزایش نسبی دما و وزش باد شدید در سواحل دریای خزر پیش بینی می گردد.

وی در مورد شرایط جوی کشور طی امروز (1 آبان ماه) گفت: بر اساس آنالیز آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی بعدازظهر امروز (1 آبان ماه) در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات البرز شرقی در استان های گلستان و خراسان شمالی، در ارتفاعات کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و در ارتفاعات زاگرس در نوار غربی کشور افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی وزش باد رخ می دهد.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: بعدازظهر فردا (2 آبان ماه) رگبارهای پراکنده، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید در بخش هایی از شمال غرب، همچنین در سیستان و بلوچستان و ارتفاعات جنوب کرمان پیش بینی می گردد.

استان های بارانی آخر هفته

وظیفه تاکید نمود: پس فردا (3 آبان ماه) به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه و در بعدازظهر برای بخش هایی از اردبیل، زنجان، قزوین و ایلام، و شمال خوزستان بارش پیش بینی می گردد.

وزش باد در تهران

این کارشناس سازمان هواشناسی در خاتمه با اشاره به شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده، اظهار کرد: آسمان تهران فردا (2 آبان ماه) صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 25 و 14 درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین آسمان پایتخت پس فردا (3 آبان ماه) قسمتی ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 27 و 15 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 523

به "تداوم بارش باران در کشور، افزایش دما و وزش باد شدید درسواحل دریای خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم بارش باران در کشور، افزایش دما و وزش باد شدید درسواحل دریای خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید