خبرنگاران آموزش کاشت درخت به دانش آموزان البرز در فضای مجازی

به گزارش جعبه مهر، کرج -خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: به مناسبت هفته درختکاری، آموزش کاشت درخت و مراقبت از محیط زیست به دانش آموزان این استان درفضای مجازی اجرایی شد.

خبرنگاران آموزش کاشت درخت به دانش آموزان البرز در فضای مجازی

سالار قاسمی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: شیوع کرونا نه تنها سبب تعطیلی آموزش مستقیم به وسیله کلاس درس شد بلکه بسیاری از برنامه های جمعی و مناسبتی را از هم گسیخت اما همچنان می توان با روش های جایگزین و خلاق، برنامه ها یی چون درختکاری را اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه سنت نیکو وماندگاردرختکاری باردیگر انسان را با طبیعت آشتی می دهد، گفت: درختکاری یک رسم کهن در ایران است که علاوه بر برخورداری از پیشینه مذهبی و فرهنگی کارکردهای بی شماردیگری نیز دارد. یکی از مهم ترین مسائل امروز کشور حراست از محیط زیست می باشد که درختکاری یکی از راه های حفظ محیط زیست است.

احیای محیط زیست با اقداماتی چون کاشت درختان و توسعه فضاهای سبز مورد تاکید دین اسلام قرارگرفته است. آشنا ساختن دانش آموزان با فرهنگ زیست محیطی و توصیه های دینی از جمله محورهای مهی است که به وسیله فضای مجازی به دانش آموزان آموزش داده می گردد.

وی بیان نمود: در این اقدام فرهنگی به دانش آموزان یادآوری می گردد که توسعه فضای سبز و به ویژه درختکاری می تواند از وقوع خطراتی مثل سیل ، ریز گردها و آلودگی هوا پیشگیری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: دانش آموزان البرزی هر ساله به یاد شهدا در سنگر علم و دانش به مناسبت روز شهدا که 15 اسفند ماه می باشد، نهال می کاشتند که سال جاری نیزدر قالب پیغام و تصاویر این مهم در ذهن دانش آموزان تداعی می گردد.

قاسمی گفت: دانش آموزان و فرهنگیان البرز هر سال به یاد امام و شهدا درخت می کارند تا بگویند همانند شهدا در جهت دین ، انقلاب اسلامی و ولایت مداری استوارند.

استان البرز 500 هزار دانش آموز دارد.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5039

به "خبرنگاران آموزش کاشت درخت به دانش آموزان البرز در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش کاشت درخت به دانش آموزان البرز در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید