شغل های جدیدی که در گذشته وجود نداشتند

به گزارش جعبه مهر، پیشرفت های علم و فناوری و تغییر سبک زندگی مردم باعث شده است این روزها شغل های جدیدی بوجود آید که سال ها پیش اصلا وجود نداشته یا حداقل با سر و شکل امروزی شان فعالیت نمی کردند.

شغل های جدیدی که در گذشته وجود نداشتند

بازاریابی برای شبکه های اجتماعی (Social Media Marketer)

بازاریابی برای شبکه های اجتماعی، با میانگین حقوق سالانه $59,000 ... امروزه میلیون ها نفر در سایت های Facebook، Google، Twitter، Instagram عضو هستند. اما این شبکه های اجتماعی برای رقابت با دیگران، روزانهبه آدم هایی نیاز دارند که هر روز با نوشتن مطالب جذاب و ایجاد ویدیوهای تبلیغاتی،طرفداران بیشتری برای خود و اعضا، همچنین مشتریان جدیدی برای این شبکه ها پیدا کنند.

برنامه نویس و توسعه دهنده اندروید و IOS

گزینه های مرتبط با این مشاغل نسبت به سال 2010، به میزان 10 برابر افزایش داشته است. Theladders، در حال حاضر افزون بر 500 موقعیت شغلی در دسترس برای توسعه دهندگان موبایل دارد.

محقق دیتا و توسعه دهنده رابط کاربری

بر اساس اطلاعات به دست آمده از سرویس جستجوی شغل Theladder، دانشمند علوم داده ((Datascientist و توسعه دهنده رابط کاربری، دو عنوان شغلی بوده اند که درخلال سه سال گذشته بیشترینسرعت رشد را داشته اند.بر طبق گفته های ،TheLaddersموقعیت های شغلی هر دو نسبت به سال 2010 دوازده برابر شده است و در مقام مقایسه، تمام عناوین شغلی رصد شده توسط این کمپانی ذر همین دوره به طور میانگین رشد 1.4 برابری داشته است.

طراح تجربه کاربر

هر چندکه این شغل با سرعتی مشابه مشاغل مرتبط با توسعه دهنده رابط کاربری رشد نداشته است،اما با این حال در مقایسه با سه سال گذشته 7 برابر رشد تقاضا داشته است.

توسعه دهنده هوش تجاری

هوشتجاری یکی از حوزه های جدید و پرکاربرد حوزه فناوری است و مشاغل مرتبط با این حوزهدر سه سال اخیر تا 6 برابر رشد داشته اند.

همکار YouTube

تهیه و آپلود کردن ویدیوهای پربیننده در یوتیوب، با ده ها هزار دلار درآمددر سال، از سال 2011 میلادی که سایت یوتیوب امکان همکاری و شراکت در سود حاصل از درآمدهایآگهی های نمایش داده شده در این ویدیوهای کوتاه چند دقیقه ای را برای کاربران فراهمکرده هزاران نفر از این طریق صاحب درآمد بسیار خوبی شده اند.

SEO Specialist (متخصص بهینه سازی وب سایت)

متخصص بهینهسازی رتبه سایت ها به ویژه سایت های تجاری در موتورهای جستجوگر مانندگوگلیاهو و ... از طریق بالا بردن کیفیت محتوا سایت ها، یکی از شغل های جدید و پردرآمدی است که به تازگی پا به عرصه وجود گذاشته. وظیفه اصلی متخصص SEO بهینه سازی و ارائه استراتژی هایی است که باعث جذبمشتری های بیشتری برای این سایت ها می شود. SEO، مخفف Search Engine Optimization است و حداقل حقوق سالانه 90 هزار دلار در سال بابت آنبرای سایت های بزرگ و حرفه ای پرداخت می شود. شما نه تنها باید مهارت تکنیکی،مثلا دانستن و بکارگیری HTML را داشته باشید، بلکه حتما باید مهارت های ارتباطاتی و نویسندگی هم دارا باشید تا بفهمید که بازدیدکنندهاز سایت شما چه می خواهد.

مراکز استعدادیابی

فارغ التحصیلان دانشگاه ها امیدوارند شغل مناسبی در راستای رشته شان پیداکنند چگونه؟ سوال اینجاست. کسانی که در مراکز استعدادیابی فعالیت می کنند وظیفه شانبررسی افق ها و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت شرکت ها و سازمان های بزرگو قرار دادن افراد با استعداد در پازل چشم انداز موفقیت شرکت است. برای اینکه هر برنامهاقتصادی یا شغلی به بهترین نتیجه ممکن برسد لازم است بهترین نیروهای اجرایی ممکن کهمهارت های لازم را کسب کرده اند مشغول به کار شوند و پیدا کردن این افراد وظیفه کسانیاست که برای این کار آموزش دیده و در بخش نیروهای انسانی شرکت ها فعالیت می کنند.

منبع: اقتصاد ایران آنلاین - وبلاگ برترین های روز

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: setare.com
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5418

به "شغل های جدیدی که در گذشته وجود نداشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شغل های جدیدی که در گذشته وجود نداشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید