گوشی قاپی و جیب بری در صدر جرائم شهر زیرزمینی خبرنگاران

به گزارش جعبه مهر، رئیس پلیس مترو تهران عظیم با اشاره به آخرین آمار جرائم اجرا شده و دستگیری ها در مترو، گفت: گوشی قاپی و جیب بری دو جرم شایع در شهر زیر زمینی تهران است.

گوشی قاپی و جیب بری در صدر جرائم شهر زیرزمینی خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ سعید عطااللهی، با اشاره به آمار جرائم اجرا شده در مترو در سال 99، گفت: امسال در مجموع 245 مورد دستگیری در انواع سرقت های مختلف از جمله جیب بری، سرقت تلفن همراه، زورگیری و اخاذی، داشتیم؛ در اغلب مواقع سارقان در حین ارتکاب جرم دستگیر شدند.

وی با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر نیز، اضافه کرد: به وسیله بازرسی و اجرای طرح های پیشگیرانه، در امسال، بیش از 38 کیلو و 927 گرم انواع مواد مخدر، کشف شده است.

عطااللهی با اشاره به امنیت موجود در مترو نیز گفت: متروی تهران، یک شهر زیرزمینی است که جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر قبل از شرایط کرونایی در آن تردد می کردند و در حال حاضر نیز حدود یک میلیون نفر در مترو تردد دارند، مترو محیط فشرده ای است که بستر مناسبی برای ارتکاب جرائم و مورد طمع بسیاری از تبهکاران است.

به گفته این مقام انتظامی، ماموران پلیس در تمام ایستگاه های مترو به طور محسوس و نامحسوس فعال بوده و اوضاع را تحت کنترل دارند که در صورت بروز یک اقدام مجرمانه، وارد عمل شده و مجرمان را در حین ارتکاب جرم دستگیر کنند.

عطااللهی، درباره بیشترین آمار جرائم اتفاق افتاده در مترو نیز گفت: براساس آمار، شایع ترین جرائم در مترو جیب بری و سرقت تلفن همراه و در مرحله بعدی توزیع و جابجایی مواد مخدر است که به علت ازدحام و شلوغی موجود در سکو ها و تِرَن مترو، مجرمان این فضا را برای جابجایی مواد مخدر انتخاب نموده و اعمال مجرمانه خود را به این شهر زیرزمینی می کشانند، اما باید اعلام کنیم که پلیس با تمهیدات مختلف و البته چشمانی بیدار و هوشیارانه فضا را رصد نموده و به مجرمان اجازه عرض اندام نمی دهد.

عطااللهی به شهروندانی که از مترو استفاده می کنند نیز توصیه کرد: شهروندان چه در زمان ورود به ایستگاه ها و چه در هنگام سوار شدن در واگن ها مطلع و هوشیار بوده و از وسایل همراه خود به خوبی مراقبت کنند چراکه بیشتر مجرمان در زمان تردد مسافران آنان را قربانی اعمال پلید خود می کنند، همچنین شهروندان باید مراقب دستفروشان حضار در این شهر زیرزمینی نیز باشند چراکه در برخی مواقع سارقان در قالب دستفروشی اقدام به سرقت یا کلاهبرداری می کنند.

وی اظهار داشت: برخی از دستفروشان دستگاه پوز دارند که ممکن است در حین عملیات بانکی، اقدام به کلاهبرداری کنند در نتیجه اولا حتما خودتان رمز کارت بانکی تان را وارد نمایید و دوما حتما رسید بگیریدچراکه گاهی اوقات با اعلام اینکه عملیات بانکی موفقیت آمیز نبوده، برای بار دوم کارت کشیده و حساب را خالی می کنند.

رئیس پلیس مترو تهران عظیم اظهار داشت: سومین مورد سرقت که در چند روز اخیر شاهد آن بوده ایم این است که غرفه داران در مترو وسایل شخصی و گوشی تلفن همراه خود را روی پیشخوان مغازه خود قرار می دهند که باعث ایجاد طمع در مجرمان می گردد بطوریکه سارقان در پوشش مشتری وارد غرفه شده و اقدام به سرقت گوشی همراه و یا دیگر وسایل ارزشمند فروشندگان می کنند.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9618

به "گوشی قاپی و جیب بری در صدر جرائم شهر زیرزمینی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی قاپی و جیب بری در صدر جرائم شهر زیرزمینی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید